Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32549
Title: أثر محتويات المواقع الخاصة بالعرض السياحي على اتجاهات السياح في الجزائر نحو اختيار الوجهة السياحية - دراسة لعينة من زبائن وكالة المواساة -بورقلة
Authors: خويلد,عفاف
بدة, أبو بكر
قاقي, زين الدين
Keywords: مواقع العرض السياحي
الوجهة السياحية
اتجاه السائح
Sites
Tourist Behavior
Tourist Destination
Issue Date: 13-Jun-2022
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة ثأثير مواقع العرض السياحي على اتجاهات السائح في الجزائر نحو إختيار الوجهة السياحية من خلال دراسة عينة من الأفراد بالاعتماد على الاستبانة من أجل جمع البيانات من المبحوثين، وهذا لمعرفة وجهة نظرهم، و دراسة و تحديد و توضيح الدور الفعال للمواقع العرض السياحي في إزالة العموض في تحديد الوجهة السياحية. ولقد توصلنا من خلال الدراسة إلى وجود أثر إيجابي مرتفع لمواقع العرض السياحي على اتجاهات السائح نحو السياحة ، حيث يستخدم معظم السياح هذه المواقع لأغراض سياحية و تعليمية و توجيهيه
This study aims to find out the impact of sites on the trends tourists towards domestic tourism by studying a sample of individuals based on the questionnaire in order to collect data from the respondents to know their point of view on the use of sites in choosing the internal tourist destination. Through this study, we found that there is a strong positive impact of the sites tourists' attitudes toward domestic tourism, where most tourists use these sites for tourist purposes
Description: تسويق خدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32549
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bada-gagi.pdf3,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.