Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32893
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorجعـــدي, شريفة-
dc.contributor.authorمجول, ليميا-
dc.contributor.authorغيلاني, نوال-
dc.date.accessioned2023-05-08T10:26:31Z-
dc.date.available2023-05-08T10:26:31Z-
dc.date.issued2022-06-11-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32893-
dc.descriptionمالية و بنوكen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إبراز أثر اعتماد الصيرفة الالكترونية في تحسين جودة الخدمة الالكترونية من خلال مختلف أبعادها، من خلال إشكالية: كيف تسهم الصيرفة الالكترونية في تحسين جودة الخدمات الالكترونية من خلال مختلف أبعادها؟ ولهذا الغرض تم اختيار عينة من عملاء البنوك العاملة في ولاية ورقلة ، كما تمت الدراسة عن طريق أسلوب دراسة الحالة. و من أجل تجميع البيانات لجأنا إلى تصميم استبيان ناقش أثر اعتماد الصيرفة الالكترونية على جودة الخدمة الالكترونية من خلال مختلف أبعادها، و تمت الدراسة بتوزيع 65 استمارة في محيط ولاية ورقلة. ومن أهم النتائج التي توصلت إليها هذه الدراسة أن الصيرفة الالكترونية تسهم في تحسين جودة الخدمات الالكترونية من خلال مختلف أبعادها (الاستجابة /الاتصال، الخصوصية / الثقة، الكفاءة و الأمان ، التعاطف و تصميم الموقع )، كما أن اعتماد الصيرفة الالكترونية يؤثر إيجابا على الالتزامات اليومية للأفراد بحيث تسمح للزبون بأداء هذه الأخيرة دون التنقل إلى البنك.This study aims to highlighten_US
dc.description.abstractthe impact of the electronic banking adoption in improving the quality of electronic service through its various dimensions. through a problem: How does electronic banking contribute in improving the quality of electronic services through its various dimensions? For this purpose, a sample of clients of banks operating in Ouargla has been selected. We’ve also chosen to take the case study method. In order to compile data, we had to design a questionnaire that discussed the impact of the e-banking adoption on electronic service through its various dimensions, and the study was carried out by distributing 65 forms in the perimeter of Ouargla. One of the most important findings of this study is that electronic banking contributes to improve the quality of electronic service through its various dimensions ( response / communication, privacy/confidence, efficiency and safety, empathy and site design), as well as the adoption of electronic banking positively affects the individuals' daily obligations, it allows the customer to do the latter without going to the bank.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectصيرفة الكترونيةen_US
dc.subjectخدمة الكترونيةen_US
dc.subjectجودة خدمة الكترونيةen_US
dc.subjectأبعاد جودة خدمة الكترونيةen_US
dc.subjectكفاءةen_US
dc.subjectخصوصيةen_US
dc.subjectتعاطفen_US
dc.subjectتصميم موقعen_US
dc.subjectElectronic bankingen_US
dc.subjectSite designen_US
dc.subjectE-service quality dimensionsen_US
dc.subjectEfficiencyen_US
dc.subjectPrivacyen_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.titleمساهمة الصيرفة الالكترونية في تحسين جودة الخدمات الالكترونية دراسة عينة من عملاء البنوك العاملة في ولاية ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences financiéres et comptabilité - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mdjoil- ghilani.pdf825,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.