Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33067
Title: مواقع التواصل الإجتماعي و تشكيل القيم الإفتراضية لدى الشباب الجزائري –الفيسبوك نموذجا
Other Titles: دراسة تحليلية لعينة من شباب مدينة ورقلة المستخدم للفيسبوك
Authors: سعداوي فاطمة الزهراء
عطية الحاج سالم
Keywords: social networking sites
youth
Facebook
virtual values
Issue Date: 1-Jun-2023
Series/Report no.: Volume 15, Numéro 2 2023;
Abstract: هدفت الدارسة إلى معرفة مدي مساهمة مواقع التواصل الإجتماعي موقع الفيسبوك في تشكيل القيم الإفتراضية لدى الشباب الجزائري ،و التي تتحكم في سلوك الفرد ،و اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج المسحي و مجتمع البحث خصصنا شباب مدينة ورقلة كعينة لهذه الدراسة ،و توصلت الدراسة إلى أن الشباب مدينة ورقلة يتصفحون مواقع التواصل الإجتماعي الفيسبوك بصفة مستمرة و مكثفة رغم اختلاف المضامين و المجالات و اختلاف التأثير من فرد لاخر ،مما أدى إلى تشكيل و غرس بعض القيم الإفتراضية و التي تمضهرت في سلوكات الشباب ،و مساهمة موقع الفيسبوك في تشكيلها . الكلمات المفتاحية :مواقع التواصل الاجتماعي ،الشباب ،الفيسبوك ،القيم الإفتراضية . Abstract : The study aimed at finding out the contribution of the social networking site Facebook in the formation of the virtual values of the Algerian youth, which controls the behavior of the individual and .In this study we adopted the survey method, the research community was the youth of Ouargla as a sample for this study. Young people in Ouargla city are browsing Facebook site on a continuous and intensive basis despite the different contents and domains and the difference of influence from person to another, which led to the formation and implantation of some of the virtual values that matured in the behavior of young people and the contribution of Facebook site in its formation. Keywords: social networking sites, youth, Facebook, virtual values.
Description: Revue des Sciences Sociales et Humaines
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33067
ISSN: 2170-1121
Appears in Collections:numéro 55 SSH V15 N2 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S5507.pdf150,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.