Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33068
Title: دراسة دلالات صدق وثبات مقياس صعوبات التعلم لتلاميذ المرحلة الابتدائية لأحمد زيدان السرطاوي (1995) على عينة من التلاميذ بمدرسة إخوة الزاوي بسيدي بلعباسStudy of the Validity and Stability of the Learning Difficulties Scale for Elementary Pupils of Ahmad Zaidan Al-Sartawi 1995
Other Titles: On a sample of pupils at the School of Azzaoui Brothers in Sidi Bel Abbes
Authors: موسي محمد
بشلاغم يحي
Keywords: the validity
fiability
learning difficulties
students
Primary school
Issue Date: 1-Jun-2023
Series/Report no.: Volume 15, Numéro 2 2023;
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التأكد من دلالات صدق و ثبات مقياس صعوبات التعلم لتلاميذ المرحلة الابتدائية لأحمد زيدان السرطاوي(1995)، حيث تم تطبيق هذا المقياس في دراسته الاستطلاعية على عدد من التلاميذ المقدر عددهم ب (94 ) تلميذا وذلك للتأكد من مدى صلاحية استخدامه في البيئة الجزائرية بالبحث في مؤشرات صدق المقياس عن طريق الاتساق الداخلي وثباته باستخدام ثبات الاتساق الداخلي والتجزئة النصفية. ولتحليل النتائج تم الاعتماد على المنهج الوصفي بحيث أشارت النتائج إلى تمتع هذا المقياس بدلالات صدق عالية ومستوى عالي من الثبات. The aim of this study is to confirm the validity and reliability of the Learning Difficulties Scale for elementary school students by Ahmed Zaidan Al-Sirtawi (1995). This scale was applied in his exploratory study to a sample of 94 students to ensure its suitability for use in the Algerian context. The validity of the scale was examined by assessing its internal consistency and reliability using split-half reliability. The descriptive method was used to analyze the results, which indicated that this scale has high validity and a high level of reliability
Description: Revue des Sciences Sociales et Humaines
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33068
ISSN: 2170-1121
Appears in Collections:numéro 55 SSH V15 N2 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S5508.pdf130,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.