Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33170
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن غزالة, محمد-
dc.contributor.authorبن الصيد, كريمة-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33170-
dc.descriptionتخصص: تاريخ الفلسفةen_US
dc.description.abstractسعت الدراسة إلى بحث الفكرة التربوية ومعرفة تطورها, والعوامل المتحكمة في ذلك باعتبارها عملية اجتماعية تؤثر وتتأثر بكل ما يحدث في المجتمع من تطورات. كما هدفت دراستنا هذه للتعريف بأحد أبرز زعماء الإصلاحيين العرب في العصر الحديث ,والذي رأى في التربية والتعليم الطريق الأمثل للنهوض بالأمة العربية من بعيد . كما تناولت الدراسة التعريف بالنظرية التربوية لمحمد عبده ,والنقاط التي رأى فيها بداية الإصلاح والتي من أبرزها الدين واللغة العربية ,اللذان يعتبران المقوم الأساسي للأمة العربية الإسلامية.en_US
dc.description.abstractThis study were focused on the educational idea mecojinizing its development . and factors contributing in it .as long it is social aspect having impact and influencing all the society events . Ou study is defining one of the most famous Arab reformation leaders in the modem era .this leader saw education as the best way to develop the Arabic nation . More over .our study defined the educational theory of "Mohamed Abdu" .and the main beginnings of reformation . focusing on religion and Arabic language as a main pillar to the Islamic and Arabic nation-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالتربيةen_US
dc.subjectمحمد عبدهen_US
dc.titleالتربية عند محمدعبدهen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:philosophie Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben essaid-karima.pdf594,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.