Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorالزاوي, محمد الطيب-
dc.contributor.authorصغيري, ندى إزدهار-
dc.contributor.authorبراهيمي, رانيا-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33450-
dc.descriptionتخصص :الاتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractحاولت هذه الدراسة المعنونة ب : دور موقع فيسبوك في تنشيط السياحة الداخلية بالجزائر ، الوقوف على استخدام الوكالات السياحية لموقع فيسبوك والهدف من استخدامه ومدى نجاعته في تنشيط السياحة الداخلية بالجزائر. وقصد بلوغ هذه الأهداف تم إجراء دراسة ميدانية على عينة من الوكالات السياحية بولاية ورقلة ، ولتغطية محاور دراستنا وتحقيق أهدافها ،استندنا على المنهج الوصفي التحليلي لدراسة عينة قصدية تتمثل في العاملين في الوكالات السياحية بولاية ورقلة اعتمادا على إستمارة المقابلة كأداة رئيسية للحصول على المعلومات والبيانات . وقد توصلت دراستنا إلى جملة من النتائج ،أهمها أن الوكالات السياحية تستخدم فيسبوك كونه تقنية إتصالية سهل مهامها دون بذل أي جهد أو دفع للتكاليف كما قام بالتشجيع على زيارة مناطق سياحية بالجزائر ونشر الوعي السياحي ، وذلك من خلال ترقية السياحة الداخلية وتنمية الاقتصاد الجزائري وتنويعه وزيادة مداخيله من خلال التعريف بالمعالم والمواقع السياحية التي تزخر بها الجزائر .en_US
dc.description.abstractThis study entiteld : The role of Facebook in stimulating domestic tourism in Algeria , attempted to idetify the use of Facebook by tourism agencies , the purpose of its use , and its effectiveness in stimulating domestic tourism in Algeria . To achieve these goals , a field study was conducted on a sample of tourist agencies in the state of Ouargla , and to cover the axes of our study and achieve its objectives , we relied on the descriptive analytical approach to study an intended sample of workers in tourist agencies in the state of Ouargla , relying on the interview form as a main tool for obtaining information and data . Our study reached a number of results , the most important of which are : tourism agencies use Facebook as a communication technology that facilitates their tasks without making any effort or paying costs , it also encouraged visiting the tourist areas in Algeria and spreading tourism awareness by activation domestic tourism and developing and diversifying the Algerian economy and increasing its income by introducing the tourist attractions and sites that Algeria abounds with.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالفيسبوكen_US
dc.subjectالتنشيط السياحيen_US
dc.subjectالسياحة الداخليةen_US
dc.subjectالوكالات السياحيةen_US
dc.titleدور موقع فيسبوك في تنشيط السياحة الداخلية بالجزائر "دراسة ميدانية على عينة من الوكالات السياحية بولاية ورقلة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
saghiri-nada izdihar.pdf641,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.