Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33467
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبودربالة, عبد القادر-
dc.contributor.authorبسرة, براءة-
dc.contributor.authorخضران, حورية-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33467-
dc.descriptionالتخصص: الإتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا إلى معرفة الدلالات السيميائية للصور الترويجية لصناع المحتوى الفكري عبر منصة الانستغرام، وقد تناولت دراستنا بالتحليل السيميائي وفق مقاربة رولان بارث الصور الترويجية لصناع المحتوى الفكري عبر منصة الانستغرام حيث حاولنا معرفة المعاني الظاهرة و الرسائل الكامنة وراء هذه الصور، حينها كان تساؤلنا العام كالتالي: ما الدلالات السيميائية للصور الترويجية لصناع المحتوى الفكري عبر منصة الانستغرام؟ ؛ تطرقنا في الجانب المنهجي إلى موضوع دراستنا، وفي الجانب التطبيقي اعتمدنا على منهج التحليل السيميائي وفق مقاربة رولان بارث لأنه الأنسب لدراستنا عن طريق اختيار عينة قصدية قمنا بتحليل صور عددها (8) صور منتقاة من مختلف المجالات و بعد تحليلها وصلنا إلى إستنتاج عام وهو أن الصورة تقوم بتبليغ محتوى ما، لكن الأكثر أهمية من المعاني المباشرة التي توصلها هو الرسالة التي توحي بها أو تولدها بصورة غير مباشرة، و التي يتعمدen_US
dc.description.abstractThe objective ofour study is to understand the semiotic meanings of promotional images used by content creators on Instagram. The study employed a semiotic analysis based on Roland Barthes' approach to examine the promotional images used by content creators on Instagram. We sought to uncover the apparent meanings and underlying messages behind these images. Our main research question was: What are the semiotic meanings of promotional images used by content creators on Instagram?; In the methodological aspect of our study, we focused on the subject matter. In the practical aspect, we utilized the semiotic analysis method based on Roland Barthes' approach, as it was most suitable for our study. We selected a purposive sample of eight (8) images from various domains and analyzed them. Through our analysis, we arrived at a general conclusion that the image conveys a certain content. However, more important than the direct meanings conveyed, the image carries a message that is implicitly suggested or generated, deliberately targeting the recipient's subconscious.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالدلالات السيميائيةen_US
dc.subjectالصور الترويجيةen_US
dc.subjectصناع المحتوىen_US
dc.subjectمنصة الانتستغرامen_US
dc.titleالدلالات السيميائية للصور الترويجية لصناع المحتوى الفكري عبر منصة الانستغرام - دراسة تحليلة سيميائية لعينة من صور لصناع المحتوى الفكري عبر منصة الانستغرام -en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
besra-baraa.pdf954,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.