Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33541
Title: أثر الإتصال التسويقي في تحقيق جودة الخدمات الفندقية وإرضاء السائح في الجنوب الجزائري (دراسة مسحية لعينة من زبائن فندق Lynatel Palace بولاية ورقلة)
Authors: بودربالة عبد القادر
بومعقل, عمر داود
زوزو, عصماء
Keywords: الاثر
الإتصال التسويقي
الإتصال التسويقي
جودة الخدمات
جودة الخدمات الفندقية
رضا السائح
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Series/Report no.: 2023;
Abstract: من منطلق هذه الدراسة توجهنا للكشف عن دور الإتصال التسويقي في إرضاء السائح في فندق LYNATEL PALACE بورقلة وقدم ذلك من خلال المنهج الوصفي وأدوات جمع البيانات: الإستمارة التي وزعت على سياح الفندق والمقابلات التي أجريت مع بعض الإطارات ولمعالجة الإشكالية قمنا بالإجابة على التساؤلات التالية: _ ماهو نموذج الاتصال التسويقي والوسائل المعتمدة من قبل فندقLynatel palace؟ _ ماهو مستوى رضا السائح على جودة الخدمات الفندقية لفندق Lynatel palace؟ _ماهي العراقيل التي تواجه فندق Lynatel palaceفي نجاح الاتصال التسويقي وكسب رضا السائح؟ والهدف من خلال دراستنا التعمق الكبير في الموضوع وكانت أهداف دراستنا كالاتي: تبيان مكانة الاتصال في النشاط العام للفندق، ومدى إلتزام الفندق بأساليبه ، وبعد جمع المعلومات الميدانية وتحليلها توصلنا إلى أن فندق LYNATEL PALACE بورقلة أعطى أهمية كبيرة للإتصال التسويقي وأداوته إذ يعتبر الوسيلة الأساسية في إيصال صدى الفندق إلى أبعد ما يمكن بحيث يضمن تغطية واسعة في عرض خدماتها ولكن هذا لا يمنع وجود صعوبات تحد من الإنتقال إلى أرقى المستويات.
From this study, we are detected to detect the role of removing communication in promoting tourist satisfaction at the Lancallas hotel in Balda and provided it through the transparent approach and data collection tools: the strategy that has been distributed to the hotel and interviews with some tires and problematic answering: _ What is the marketing contact form and means approved by the Lynatel palace hote l? _What is the level of tourist satisfaction with the quality of hotel services at Lynatel palace hotel ? _What are the obstacles facing the Lynatel palace hotel In the success of marketing communication and gaining tourist satisfaction ? The goal through our great deepest study on the subject and our objectives as usual: Trying the status contact in the public activity of the hotel, the hotel's adult commitment, and after collects field information and analysis that we have found that Lynatel Palace Investment gave great importance to communicating communication, hissitis, and what is important in the hotel as the basic means of the hotel is educated to beyond the What is you oasN.From to ensure a wide coverage in their display services but this Not to be Update the presence of difficulties limit from moving to the highest levels.
Description: التخصص: اتصال جماهيري
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33541
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zouzou-asmaa.pdf878,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.