Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخافج, كريمة-
dc.contributor.authorأولاد حمو, الزاير-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33629-
dc.descriptionتخصص : اتصال جماهيريووسائط جديدةen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا إلى الكشف عن الدور الذي يلعبه التسويق الالكتروني في التأثير على سلوك المستهلك في مؤسسة موبيليس, وذلك من خلال طرح التساؤل الأساسي وهو: كيف يؤثر التسويق الالكتروني على سلوك المستهلك بوكالة موبيليس بولاية ورقلة ؟ كما أدرجنا مجموعة من الأسئلة الفرعية والتي جاءت بالصيغ التالية: ـ ما هي أكثر الوسائل استخداما في عملية التسويق الالكتروني في مؤسستكم؟ ـ ماهي أهمية التسويق الالكتروني لدى مؤسسة موبيليس بولاية ورقلة؟ ـ ما مدى تأثير التسويق الالكتروني على سلوك المستهلك بمؤسسة موبيليس بولاية ورقلة؟ وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي لأنه الأنسب لمثل هذه الدراسات , حيث يرتكز على المتابعة الدقيقة للظاهرة بطريقة كمية أو نوعية وجمع المعلومات عنها من أجل التعرف عليها وجمع المعلومات عنها وتحليلها بهدف الوصول إلى نتائج تساعدنا في فهم موضوعنا والإلمام بكل جوانبه. كما اعتمدنا كذلك على استمارة الاستبيان كأداة لجمع البيانات والتي شملت عينة منالعمال داخل مؤسسة موبيليس والبالغ عددهم 28 فردا. وفي آخر الدراسة توصلنا إلى بعض النتائج نوجزها في العناصر الآتية : ـ يضمن التسويق الالكتروني الوصول إلى أكبر عدد من المستهلكين في وقت وجيز وبسرعة كبيرة. ـ يساهم التسويق الالكتروني في تلبية حاجيات المستهلك وإشباع رغباته من خلال الاطلاع على العروض وانتقاء ما يناسبه. ـ يساهم التسويق الالكتروني في تحسين جودة خدمات المؤسسة مما يؤدي كذلك إلى تحسين صورتها. ـ أن التسويق الالكتروني يضيف ميزة تنافسية للمؤسسة مما يسمح لها بالترقية للأعلى ومزاحمة كبرى الشركات في هذا المجال. ـ أن التسويق الالكتروني يقرب المؤسسة من زبائنها وتسهيل عملية المرافقة.en_US
dc.description.abstractOur study aims to reveal the role that e-marketing plays in influencing consumer behavior in Mobilis, by asking the basic question: How does E-Marketing affect consumer behavior We have also included a set of sub-questions, which came in the following formulas: - E-Marketing adds a compeWhat are the most commonly used means in the e-marketing process in your organization? What is the importance of e-marketing at Mobilis Foundation in Ouargla? What is the impact of e-marketing on consumer behavior in Mobilis in Ouargla? In our study , we have relied on the descriptive approach because it is the most suitable for such studies, as it is based on accurate follow-up of the phenomenon in a quantitative or qualitative way and collecting information about it in order to identify it and collect information about it and analyze it in order to reach results that help us understand our topic and familiarization with all its aspects. We also used the questionnaire as a data collection tool, which included a sample of 28 employees within Mobilis. At the end of the study, we reached some results, summarizing them in the following elements : - E-Marketing ensures reaching the largest number of consumers in a short time and very quickly. - E-Marketing contributes to meeting the needs of the consumer and satisfying his desires by reviewing the offers and selecting what suits him. - E-Marketing contributes to improving the quality of the organization's services, which also leads to improving its image. titive advantage to the organization, allowing it to promote to the top and compete with the largest companies in this field. - That e-marketing brings the institution closer to its customers and facilitates the escort process-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالتسويق الالكترونيen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.titleتأثير التسويق الالكتروني على سلوك المستهلك دراسة ميدانية على عينة من موظفي مؤسسة موبيليس بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oulad hammou- zair.pdf568,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.