Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorطواهير, عبد الجليل-
dc.contributor.authorبوخالفة, نهى-
dc.contributor.authorبوخالفة, منيرة-
dc.date.accessioned2023-09-07T09:53:39Z-
dc.date.available2023-09-07T09:53:39Z-
dc.date.issued2023-06-14-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33752-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف بشكل دقيق على إتجاهات المستهلكين نحو تبني خدمات الدفع الالكتروني , بالإضافة إلى دراسة العلاقة بين متغيرات الدراسة, وتم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لدراسة الموضوع, كما تم الاعتماد على دراسة الحالة من خلال الملاحظة العلمية ,والوثائق الرسمية, والاستبيان ومعالجته الإحصائية عن طريق برنامج spss نسخة 19 وخلصت الدراسة إلى وجود مستوى مرتفع من مفهوم إتجاهات المستهلكين لدى الزبائن نظرا لاهتمام المؤسسة بهذه العوامل , العلاقة الإرتباطية بين إتجاهات المستهلكين كمتغير مستقل و خدمات الدفع الالكتروني كمتغير تابع علاقة إرتباطية طردية, ويتجسد ذلك من خلال أبعاد الدراسة العوامل التسويقية والعوامل النفسية والعوامل الإجتماعية من أبعاد إتجاهات المستهلكينen_US
dc.description.abstractThe study aimed to accurately identify consumers' attitudes towards adopting electronic payment services, in addition to studying the relationship between the variables of the study. spss program version 19 The study concluded that there is a high level of the concept of consumer attitudes among customers due to the organization's interest in these factors, the correlation between consumer attitudes as an independent variable and electronic payment services as a dependent variable, a direct correlation relationship, and this is embodied through the dimensions of the study, marketing factors, psychological factors and factors Social dimensions of consumer attitudes. key words: Consumer trends, electronic payment services, consumer behavior ...-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectإتجاهات المستهلكينen_US
dc.subjectخدمات الدفع الالكترونيen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectConsumer trendsen_US
dc.subjectelectronic payment servicesen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.titleإتجاهات المستهلكين نحو تبني خدمات الدفع الالكتروني دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر – ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boukhalfa-boukhalfa.pdf3,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.