Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحمايمي, محرز-
dc.contributor.authorايعيش, حيزية-
dc.contributor.authorتومي, شروق-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33949-
dc.descriptionالتخصص: السمعي البصريen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا إلى محاولة التعرف عن الدلالة السيميولوجية والأبعاد الدلالية لشخصية النسوية من خلال الومضات الإشهارية التي تبث في التلفزيون العمومي الجزائري،وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج لجأنا إلى استخدام مايسمى بالمقاربة سيسيولوجية " ونقصد بها البحث عن دالة الحقيقية لمحتوى الرسائل مستخدمين العينة القصدية والتي تمثلت في انتقاء مقاطع يدور محورها حول الشخصية النسوية وتوصلنا في الأخير إلى عدة نتائج مفادها: 1- توظيف المرأة في الإعلانات ترتبط بمضمون الإعلان أن كان نسائي بالكامل . 2- أهم الدلالات والرموز الفنية الوجدانية كالمضمون و الموسيقى والصور 3- تجلى صورة المرأة في صورة بشكل وجداني حيث تجسد من خلال الإعلانات صورة المرأة بمختلف شرائحها في المجتمع. 4- تتطابق صورة المرأة في الإعلانات أحيانا وأحيانا تكون مجرد واجهة إعلان لا نلمس فيها تلك الصورة الواقعية.en_US
dc.description.abstractOur study aims to try to identify the semiological significance and the semantic dimensions of the feminist personality through the advertising flashes that are broadcast on the Algerian public television. In selecting passages centered around the female personality, we finally reached several conclusions: 1- Employing women in advertisements is related to the content of the advertisement, if it is entirely female. 2- The most important artistic connotations and emotional symbols, such as content, music, and images 3- The image of women is manifested in an emotional way, as it embodies through advertisements the image of women in various segments of society. 4- The image of women in advertisements is sometimes identical, and sometimes it is just an advertisement interface in which we do not touch that realistic image.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectصورة المرأةen_US
dc.subjectالتلفزيوني العموميen_US
dc.subjectالإعلانen_US
dc.titleصورة المراة في الاشهار التلفزيوني دراسة تحليلية سيمائية لعينة من الومضات الاشهارية في القناة الثالثة في التلفزيون العموميen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
toumi-chourouk.pdf5,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.