Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33961
Title: أثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية – دراسة لعينة من زبائن الوكالات السياحية بولاية ورقلة – The Effect Of Misleading Advertising Onthe Mental Image For Tourism Establishments – A Study Of A Sample Of Clients Of Tourist Agencies In Ouargla –
Authors: إبراهيم بن الصيد
عفاف خويلد
Keywords: Misleading Advertising
Marketing Deception
Advertising Deception
Mental Image
Tourist Agencies Clients
Issue Date: 2023
Series/Report no.: Volume 9, Numéro 1 2023;
Abstract: دف هذه الدراسة للبحث في أثر الإشهار التضليلي على الصورة الذهنية للمؤسسات السياحية، وتمثلت عينة الدراسة في زبائن الوكالات السياحية بولاية ورقلة - الجزائر، حيث بلغت 178 مفردة، وتم الاعتماد على الاستبيان كأداة للدراسة حيث وزع الاستبيان الكترونيا وورقيا، و أظهرت نتائج الدراسة أنه يوجد أثر للإشهار التضليلي على الصورة الذهنية لدى زبائن الوكالات السياحية، كما خلصت الدراسة إلى توضيح شتى الطرق المستخدمة في الاشهار التضليلي التي لا تعكس حقيقة المنتج المعروض من طرف الوكالة السياحية، مع اظهار مدى دور المتغيرات الشخصية في تعزيز وبناء الصورة الذهنية This study aims to investigate the effect of misleading advertisements on the mental image of tourist establishments. The sample consisted of clients of tourist agencies in Ouargla province- Algeria .It reached 178 items, the questionnaire was relied upon as a tool for the study, it was distributed electronically and on paper. The results of the study showed that misleading advertisements have an impact on how customers perceive tourist agencies. The study also concluded by clarifying the different methods used in misleading advertising which do not reflect the reality of the product offered by the tourist agency. Moreover, the mental image was influenced by personal variables
Description: مجلة الدراسات الالاقتصادية الكمية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33961
ISSN: 2602-5183
Appears in Collections:Number 09 /2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES0920.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.