Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحسن, زبيدة-
dc.contributor.authorعوام, مسعود-
dc.contributor.authorعديلة, ضياء الدين-
dc.date.accessioned2023-09-17T11:07:02Z-
dc.date.available2023-09-17T11:07:02Z-
dc.date.issued2023-06-18-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34092-
dc.descriptionادارة الاعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى فهم واقع الرقمنة في المؤسسات العامة والوقوف مساهمة الرقمنة في تحسين جودة الخدمات البريدية في الجزائر, في الجزء النظري من الدراسة ، تمت مناقشة مفهوم الرقمنة واتجاه الإدارة الإلكترونية ، ثم تحسين جودة الخدمة من خلال الرقمنة,أما التطبيقي فقد أجريت الدراسة على عينة من عملاء بريد الجزائر بولاية ورقلة. أخذنا عينة من 100 شخصًا , و تم استخدام برنامج الحزم الاحصائية للعلوم الاجتماعية SPSS في استخراج النتائج, نستنتج من هذه الدراسة أن هناك اتجاهًا للبريد الجزائري لرقمنة أنشطته ، ومساهمة الرقمنة في رفع كفاءة منتسبي شركة البريد الجزائرية.en_US
dc.description.abstractThis study aims to understand the reality of digitization in public institutions and to determine the contribution of digitization to improving the quality of postal services in Algeria,In the theoretical part of the study, the concept of digitization and the direction of electronic management were discussed, then improving the quality of service through digitization,As for the applied study, it was conducted on a sample of Algiers Postal customers in the state of Ouargla. We took a sample of 110 people, and the statistical package for social sciences SPSS program was used to extract the results,We conclude from this study that there is a tendency for the Algerian Post to digitize its activities, and the contribution of digitization to raising the efficiency of the employees of the Algerian Post Company.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectرقمنةen_US
dc.subjectخدمةen_US
dc.subjectجودةen_US
dc.subjectبريد الجزائرen_US
dc.subjectبريد ورقلةen_US
dc.subjectdigitizationen_US
dc.subjectserviceen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectAlgeria Posten_US
dc.subjectPoste de Ouarglaen_US
dc.titleدور الرقمنة في تحسين جودة خدمات البريد دراسة ميدانية ببريد الجزائر وكالة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aouam-adila.pdf1,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.