Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34247
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن قويدر, عاشور-
dc.contributor.authorالعمري, أماني-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34247-
dc.descriptionالتخصص : فلسفة عامةen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى إبراز دور فلسفة التربية في فهم وتنمية طفل التوحد، فهذا الأخير يعاني قصورا في عدة مجالات وعلى مستويات مختلفة، فتتعدد أعراضه وتتفاوت حسب شدة الاضطراب. وعلى سبيل الحصر الحديث عن طفل التوحد في الجزائر، والمشاكل التي تعترضه في علاقاته مع مجتمعه وأسرته، خاصة في التشخيص لما يحتويه من صعوبات والتكفل المبكر والمرافقة.en_US
dc.description.abstractThe current study aims to highlight the role of the philosophy of education in understanding and developing the autistic child, as the latter suffers from deficiencies in several areas and at different levels, so his symptoms are numerous and vary according to the severity of the disorder. For example, we will talk exclusively about the autistic child in Algeria, and the problems that he encounters in his relations with his community and his family, especially in the diagnosis of the difficulties it contains, and the early care and accompaniment.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectفلسفة التربيةen_US
dc.subjectطفل التوحدen_US
dc.titleفلسفة تربية طفل التوحد في ضوء فلسفة التربية الإجتماعية في الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:philosophie Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
elamri-amani.pdf896,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.