Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن شويحة, بشير-
dc.contributor.authorموفق, بدر الدين-
dc.contributor.authorكحلاوي, فاطمة الزهراء-
dc.date.accessioned2023-09-24T10:01:34Z-
dc.date.available2023-09-24T10:01:34Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34253-
dc.descriptionادارة الموارد البشريةen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى إبراز أهمية الدور الذي يلعبه التسويق الداخلي للموارد البشرية في تحقيق الميزة التنافسية في مؤسسة اتصالات جزائر بورقلة، ومن أجل تحقيق هذا الهدف تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي، من خلال تحليل الاستبيان الموجه إلى عمال المؤسسة، والبالغ عددهم 75عينة، وللإجابة على أسئلة الدراسة واختبار صحة الفرضيات تم استخدام أساليب الإحصاء الوصفي، حيث تم ترميز وإدخال المعطيات إلى الحاسوب باستخدام البرنامج الإحصائي للعلوم الاجتماعية SPSS النسخة 19 عن طريق تفريغ بيانات قوائم الاستبيان في Excel ونقلها مباشرة إلى SPSS، توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها: للتسويق الداخلي للموارد البشرية دور كبير في تحقيق الميزة التنافسية في مؤسسة اتصال الجزائر .en_US
dc.description.abstractThis study aimed to highlight the importance of the role played by internal marketing of human resources in achieving competitive advantage at Etisalat Algeria in ourgla , and in order to achieve this goal, the analytical descriptive approach was adopted, through the analysis of the questionnaire addressed to the 75 employees of the institution, and to answer the study questions and test the validity of hypotheses, descriptive statistics methods were used, as the data were encoded and entered into the computer using the statistical program of Social Sciences SPSS version 19 by unloading the data of the questionnaire lists in Excel and transferring it directly to SPSS, and the study came to a set of results, namely: Internal marketing of Human Resources has a big role in achieving competitive advantage in Etisalat Algeria .-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectتسويقen_US
dc.subjectتسويق داخليen_US
dc.subjectالموارد بشريةen_US
dc.subjectميزة تنافسيةen_US
dc.subjectاتصالات الجزائر بورقلةen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjecthuman resourcesen_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.subjectinternal marketingen_US
dc.subjectAlgerian communications in ourglaen_US
dc.titleدور التسويق الداخلي للموارد البشرية في تحقيق الميزة التنافسية دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mouafakhe-kahlaoui.pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.