Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34303
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقندوز, عبد القادر-
dc.contributor.authorبن عروبة, ياسين-
dc.contributor.authorبوسنة, محمد علي-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34303-
dc.descriptionتخصص: اتصال الجماهيري والوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractتهدف هده الدراسة الى معرفة دور الاشهار الالكتروني في زيادة التسوق الالكتروني بحث انطلقت من التساؤل الرئيسي التالي: كيف يساهم الاشهار التلفزيوني في زيادة تسويق الالكتروني لجمهور قناة الشروق بولاية ورقلة؟ والتي تندرج تحته الأسئلة الفرعية التالية:  ماهي مختلف تقنيات الاشهار التلفزيوني المستخدمة في زيادة التسويق الالكتروني لجمهور قناة الشروق بولاية ورقلة؟  ماهي الحالات التي يساهم فيها الاشهار التلفزيوني في زيادة التسويق الالكتروني لجمهور قناة الشروق بولاية ورقلة؟  ماهي الإشباعات المحققة من الاشهار التلفزيوني لجمهور قناة الشروق بولاية ورقلة؟ اعتمدت هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، كما تم توزيع استمارة الاستبيان على عينة (جمهور) قوامها 50 مبحوث، توصلنا الى النتائج التالية: ذ يساهم الاشهار التلفزيوني في زيادة التسوق الإلكتروني نوعية المنتوجات المقدمة في الاشهار التلفزيوني تساهم في زيادة التسوق الالكترونيen_US
dc.description.abstractThis study aims to learn about the role of electronic advertising in increasing e-shopping. How does TV publicity contribute to increasing e-marketing for Sunrise Channel audiences in Oaurgla State? Below are the following sub-questions: What are the various TV advertising techniques used to increase the electronic marketing of the Sunrise Channel audience in Oaurgla State? What are the cases in which television publicity contributes to increasing the electronic marketing of the Sunrise Channel audience in Oaurgla State? What are the satisfactions from TV publications of the Sunrise Channel audience in Oaurgla State? This study was based on the analytical descriptive curriculum and the questionnaire form was distributed to a sample (audience) of 50 researchers. TV publicity contributes to increased e-shopping Quality of products provided in television publications contributes to increased online shopping-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectدورen_US
dc.subjectالاشهار التلفزيونيen_US
dc.subjectالتسوق الالكترونيen_US
dc.subjectالجمهورen_US
dc.titleالاشهار التلفزيوني دوره في زيادة التسوق الالكتروني دراسة ميدانية على عينة من جمهورقناة الشروق الجزائرية بولايةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben arouba-yacine.pdf332,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.