Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34318
Title: دور الخدمات الإلكترونية في تلبية رضا الزبون (دراسة حالة لدى مؤسسة إتصالات الجزائر – وكالة ورقلة)
Authors: محسن, عواطف
سلاطنية, إلياس
دردوري, إسمهان
Keywords: رضا زبون
خدمات الإلكترونية
أبعاد رضا زبون
جودة خدمة الإلكترونية
Customers
E-Services
Satisfaction
QoS
Issue Date: 21-Jun-2023
Publisher: جامعة قاصدي مرباح – ورقلة
Abstract: جاءت هذه الدراسة بعنوان اثر الخدمات الالكترونية على رضا العملاء وقد هدفنا من خلالها الى قياس الأثر التي يمكن ان تحدثه الخدمات الالكترونية في رضا العملاء ولتحقيق اهداف الدراسة اعتمدنا على المنهج الوصفي في الجانب النظري ومنهج دراسة ميدانية في الجانب التطبيقي من خلال دراسة على مستوى مؤسسة اتصالات الجزائر من خلال عينة عشوائية حجمها 80 زبون من زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر ورقلة وبعد جميع الاستمارات وتحليلها تم استخدام برنامج spss v26 وبعد تحليل النتائج توصلت الدراسة الى الأهداف التالية: - تساهم خدمات الدفع الالكتروني في تلبية رضا الزبون حسب وجهة نظر عينة الدراسة. - تؤثر خدمة الدفع الإلكتروني من خلال عدة أبعاد على رضا الزبون.
This study، entitled "The Impact of Electronic Services on Customer Satisfaction،" aimed to measure the impact that electronic services can have on customer satisfaction. In order to achieve the study's objectives، we relied on the descriptive approach in theory and the case study approach in practice، through a study at the level of the Algerian Telecommunications Establishment through a random sample size of 80 clients of the Algerian Telecommunications Establishment. After all the forms were analyzed، the SPSS v26 program was used. After analyzing the results، the study reached the following goals: - Electronic payment services contribute to customer satisfaction from the perspective of the study sample - There is a statistically significant relationship between the dimensions of electronic payment services and client satisfaction according to the study sample's viewpoint
Description: إدارة أعمال
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34318
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
slatnia_dardouri.pdf823,68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.