Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34497
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSarra, KHOUILED-
dc.contributor.authorZineb, Mansouri-
dc.date.accessioned2023-10-03T11:32:17Z-
dc.date.available2023-10-03T11:32:17Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34497-
dc.descriptionsciences du langageen_US
dc.description.abstractLe téléphone portable devient comme un moyen de communication le plus efficace qui à révolutionné notre quotidien, en attirants nos regards dans les rues les affiches publicitaires pour attirer l’attention des clients à une marque. Tel que, ces affiches exposent une marque particulière d’une façon ou les caractéristiques choisis visent à expliciter le bien fait des affiches. De ce fait, notre recherche est s’inscrit dans une perspective socio-sémiotique afin d’expliquer l’effet de l’affiche publicitaire sur le choix des consommateurs.en_US
dc.description.abstractThe mobile phone is becoming the most effective means of communication that has revolutionized our daily lives, attracting our eyes in the streets with advertising posters to attract the attention of customers to a brand. Such as, these posters expose a particular brand in a way or the characteristics chosen aim to explain the good fact of the posters. Therefore, our research is part of a socio-semiotic perspective in order to explain the effect of the advertising poster on consumer choice.-
dc.description.abstractأصبح الهاتف المحمول وسيلة الاتصال الأكثر فاعلية التي أحدثت ثورة في حياتنا اليومية،وجذب أعيننا في الشوارع بملصقات إعلانية لجذب انتباه العملاء إلى علامة تجارية. على سبيل المثال،تعرض هذه الملصقات علامة تجارية معينة بطريقة أوتهدف الخصائص المختارة إلى شرح الحقيقة الجيدة للملصقات. لذلك،يعد بحثنا جزءًا من منظور اجتماعي سيميائي من أجل شرح تأثيرالملصق الإعلاني على اختيارالمستهلك-
dc.language.isofren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectla sémiologie de l’imageen_US
dc.subjectaffiche publicitaireen_US
dc.subjectpublicité.en_US
dc.subjectthe semiology of the imageen_US
dc.subjectadvertising posteren_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectسيميولوجياالصورةen_US
dc.subjectملصق إعلانيen_US
dc.subjectإعلانen_US
dc.titleAnalyse sémiotique des marques publicitairesen_US
dc.title.alternativeQuelques affiches des smart phonesen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zineb Mansouri.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.