Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحسن, زوبيدة-
dc.contributor.authorقعمور, محمد صالح-
dc.contributor.authorقويسم, محمد-
dc.date.accessioned2023-10-05T15:30:16Z-
dc.date.available2023-10-05T15:30:16Z-
dc.date.issued2023-06-18-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34563-
dc.descriptionاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور ابتكار المنتجات التأمینیة في تحقیق رضا الزبون في الشركة الجزائرية للتامينSAA وكالة ورقلة. من أجل تحقیق هذه الدراسة وتحدید العلاقة بین متغیراتها قمنا بتوزیع استبیان على زبائن الشركة، والذي قمنا بتحلیل نتائجها باستخدام أسالیب الإحصاء الوصفي والاستدلالي وذلك بالاعتماد على برنامج SPSSتوصلت نتائج الدراسة إلى: • أن هناك علاقة ارتباط قویةبین ابتكار المنتجات التأمینیةوتحقیق رضا الزبون، حيث یلعب الابتكار في المنتجات التأمینیة دورا هاما في تحقیق رضا الزبونen_US
dc.description.abstractThis study aims to know the role of innovation of insurance products in achieving customer satisfaction in the Algerian Insurance Company SAA Ouargla Agency. In order to achieve this study and to determine the relationship between its variables, we distributed a questionnaire to the company's customers, whose results we analyzed using descriptive and inferential statistical methods, depending on the SPSS program. The results of the study concluded that: there is a strong correlation between innovation of insurance products and achieving customer satisfaction, where innovation plays Insurance products play an important role in achieving customer satisfaction-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectابتكارمنتجات تأمینیةen_US
dc.subjectشركة وطنية للتأمينSAAen_US
dc.subjectابتكارen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectمنتجات تأمینیةen_US
dc.subjectinsurance productsen_US
dc.subjectinnovation of insurance productsen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectnational insurance company SAAen_US
dc.titleأثر الإبتكار في شركات التأمين على رضا الزبون SAA دراسة ميدانية في الشركة الجزائرية للتأمين وكالة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kouisam-kaamour.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.