Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن الحبيب, محسن-
dc.contributor.authorكنونة, سارة-
dc.contributor.authorبن يحي, سارة-
dc.date.accessioned2023-10-10T09:45:42Z-
dc.date.available2023-10-10T09:45:42Z-
dc.date.issued2023-06-18-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34654-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تحديد مدى دور المسؤولية الاجتماعية في تعزيز الرضا الوظيفي للعاملين، بالإضافة إلى العلاقة بين متغيرا ت الدراسة حيث تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لدراسة الموضوع ، كما تم الاعتماد على منهج دراسة الحالة من خلال الملاحظة والوثائق الرسمية والاستبيان وتمت المعالجة الاحصائية عن طريق برنامج spss، توصلت الدراسة لنتيجة مفادها وجود مستوى مرتفع من الرضا الوظيفي لدى العاملين، ووجودعلاقة ارتباطية متوسطة بين الرضا الوظيفي والمسؤولية الاجتماعية للعاملين بالمؤسسة محل الدراسة ونقترح توصية لمسؤولي المؤسسة خلق جو ملائم للعمل، وتعزيز نظام الحوافز للعاملين.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to determine the extent to which social responsibility plays a role in promoting employees' job satisfaction in addition to the relationship between the study's variables, where the analytical descriptive curriculum was used to study the topic as well as the case study curriculum through observation, official documents and questionnaire and statistical processing through the spss programme, The study found that there was a high level of job satisfaction among employees and an intermediate correlation between job satisfaction and the social responsibility of the employees of the institution in question. We propose a recommendation for the officials of the institution to create an atmosphere conducive to work, and to strengthen the system of incentives for workers.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectمسؤولية الاجتماعيةen_US
dc.subjectرضا الوظيفيen_US
dc.subjectمديرية العملية بتقرت لاتصالات الجزائرen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectPractical Directorate of Algeria Communicationsen_US
dc.subjectSocial Responsibility-
dc.titleدور المسؤولية الاجتماعية في تعزيز الرضا الوظيفي للعاملين دراسة ميدانية – بمؤسسة إتصالات الجزائر بالمديرية العملية بتقرتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
benyahya_kanouna.pdf4,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.