Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34816
Title: دور المؤثرون عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تسويق المستلزمات النسائية (دراسة ميدانية على عينة من طالبات قسم الإعلام والاتصال جامعة ورقلة)
Authors: بلمولاي, بدر الدين
زقاي, خولة
بن شحم, شيماء
Keywords: المؤثرون
مواقع التواصل الاجتماعي
تسويق المستلزمات النسائية
طالبات قسم الاعلام والاتصال جامعة ورقلة
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Abstract: لقد هدفت هذه الدراسة إلى دور المؤثرون عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تسويق المستلزمات النسائية (دراسة ميدانية على عينة من طالبات قسم الإعلام والاتصال جامعة ورقلة). وقد أجريت هذه الدراسة على عينة طالبات قسم الإعلام والاتصال جامعة ورقلة، فقد تم اختيار العينة القصدية أو العمدية وعليه فقد اخترنا طلبات ماستر في تخصص إعلام واتصال جماهيري كعينة دراستنا تمثلت في 80 طالبة. ولتحقيق أهداف هذه الدراسة اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي الملائم لطبيعة هذه الدراسة، معتمدين في جمع بيانات هذه الدراسة على استبيان حول موضوع دراستنا وعليه فقد خلصت هذه الدراسة إلى ما يلي: 1 - هناك دور الذي يمارسه المؤثرون عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تسويق المستلزمات النسائية؟ 2- يساهم المؤثرون بدرجة موجبة في تسويق المستلزمات النسائية لطلبة جامعة قاصدي مرباح ورقلة. 3 - تعتمد الطالبات جامعة ورقلة على المستلزمات التي يسوقوها المؤثرون. 4 - هناك دور إيجابي للمؤثرون في تسويق المستلزمات النسائية كطالبات جامعة ورقلة.
This study aimed at the role of influencers through social media in marketing women's supplies (a field study on a sample of the students of the Media and Communication Department of Ouargla). This study was conducted on the sample of the students of the Department of Media and Communication, and Ouargla, as the intention or intentional sample was chosen, and accordingly we have chosen Master requests in the specialty of media and public contact as a sample of our study represented in 80 students. To achieve the goals of this study, we relied on the descriptive, analytical approach to the nature of this study, relying on collecting the data of this study on a questionnaire on the topic of our study, and therefore this study concluded the following: 1 - There is a role that influencers practice through social media in marketing women's supplies? 2- The influencers contribute to a positive degree in the marketing of women's supplies for students of Qassedi Merbah and Ouargla University. 3 - Students are the University of Ouargla rely on the supplies they are marketed by influencers. 4 - There is a positive role for influencers in marketing women's supplies as students of the University of Ouargla.
Description: التخصص: إتصال جماهيري ووسائط جديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34816
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zeggai-khaoula.pdf666,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.