Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34995
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | إلهام, بولصنام | - |
dc.contributor.author | فاطمة الزهراء, وقاد | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-12T10:54:48Z | - |
dc.date.available | 2023-11-12T10:54:48Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34995 | - |
dc.description | التخصص:.لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.description.abstract | يعد الخطاب التعليمي في كتاب القراءة للسنة أولى ابتدائي من أهم أسباب نجاح المنهاج الدراسي من حيث تقريب المعلومة وتبسيطها للتلميذ حتى تتماشى مع مستواه الفكري والمعرفي فهو ببساطة يتم داخل القسم ويكتسي طابعا تداوليا أي أنه يتم فيه تحويل المادة العلمية إلى مادة ذات طابع تعليمي وهو أيضا خطاب يتكرر فيه خطاب الأخر ( التلميذ وهي ميزة خاصة بالعمل التربوي ولعل من أهم وسائل الخطاب التعليمي نجد الصورة التعليمية وهي تلك الصورة الموجودة في الكتاب المدرسي والتي تعبر بدورها عن قيم ونماذج حسنة وغيرها حيث تُقرّب التلميذ من الواقع وتبسطهُ له فيستطيع بدوره أن يربط بين الصورة والخطاب. | en_US |
dc.description.abstract | Le discourspédagogiquedans le livre de lecture pour la première année de l'écoleprimaireestl'une des raisons les plus importantes du succès du programme en termes de rapprochement des informations et de simplification pour l'élèveafinqu'ellessoient en adéquation avec son développementintellectuel et cognitif. niveau. Le discours de l'autre (l'élève) y estrépété, ce qui estuneparticularité du travail pédagogique. L'un des moyens les plus importants du discourséducatifestpeut-êtrel'imageéducative, qui estl'imagedans le manuel, qui à son tour exprime de bonnesvaleurs et de bonsmodèles, etc., car ellerapprochel'élève de la réalité et la simplifie pour lui, de sortequ'ilpeut à son tour faire le lien entre l'image et le discours. | - |
dc.description.abstract | The educational discourse in the reading book for the first year of primary school is one of the most important reasons for the success of the curriculum in terms of approximating the information and simplifying it for the student so that it is in line with his intellectual and cognitive level. The discourse of the other (the student) is repeated in it, which is a special feature of the educational work. Perhaps one of the most important means of educational discourse is the educational image, which is the image in the textbook, which in turn expresses good values and models, etc., as it brings the student closer to reality and simplifies it for him, so that he can in turn link between the image and the discourse. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | universite kasdi merbah ouargla | en_US |
dc.subject | الخطاب | en_US |
dc.subject | الخطاب التعليمي | en_US |
dc.subject | الصورة | en_US |
dc.subject | الصورة التعليمية | en_US |
dc.subject | الكتاب المدرسي | en_US |
dc.subject | Le discours | en_US |
dc.subject | le discours pédagogique | en_US |
dc.subject | l'image | en_US |
dc.subject | Image educative | en_US |
dc.subject | livre scolaire | en_US |
dc.subject | the speech | en_US |
dc.subject | educational discourse | en_US |
dc.subject | the image | en_US |
dc.subject | Educational image | en_US |
dc.subject | school book | en_US |
dc.title | الخطاب التعليمي في كتاب القراءة للسنة الأولى ابتدائي /خطاب الصورة أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
فاطمة الزهراء وقاد نهائية_compressed.pdf | 946,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.