Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34995
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorإلهام, بولصنام-
dc.contributor.authorفاطمة الزهراء, وقاد-
dc.date.accessioned2023-11-12T10:54:48Z-
dc.date.available2023-11-12T10:54:48Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34995-
dc.descriptionالتخصص:.لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractيعد الخطاب التعليمي في كتاب القراءة للسنة أولى ابتدائي من أهم أسباب نجاح المنهاج الدراسي من حيث تقريب المعلومة وتبسيطها للتلميذ حتى تتماشى مع مستواه الفكري والمعرفي فهو ببساطة يتم داخل القسم ويكتسي طابعا تداوليا أي أنه يتم فيه تحويل المادة العلمية إلى مادة ذات طابع تعليمي وهو أيضا خطاب يتكرر فيه خطاب الأخر ( التلميذ وهي ميزة خاصة بالعمل التربوي ولعل من أهم وسائل الخطاب التعليمي نجد الصورة التعليمية وهي تلك الصورة الموجودة في الكتاب المدرسي والتي تعبر بدورها عن قيم ونماذج حسنة وغيرها حيث تُقرّب التلميذ من الواقع وتبسطهُ له فيستطيع بدوره أن يربط بين الصورة والخطاب.en_US
dc.description.abstractLe discourspédagogiquedans le livre de lecture pour la première année de l'écoleprimaireestl'une des raisons les plus importantes du succès du programme en termes de rapprochement des informations et de simplification pour l'élèveafinqu'ellessoient en adéquation avec son développementintellectuel et cognitif. niveau. Le discours de l'autre (l'élève) y estrépété, ce qui estuneparticularité du travail pédagogique. L'un des moyens les plus importants du discourséducatifestpeut-êtrel'imageéducative, qui estl'imagedans le manuel, qui à son tour exprime de bonnesvaleurs et de bonsmodèles, etc., car ellerapprochel'élève de la réalité et la simplifie pour lui, de sortequ'ilpeut à son tour faire le lien entre l'image et le discours.-
dc.description.abstractThe educational discourse in the reading book for the first year of primary school is one of the most important reasons for the success of the curriculum in terms of approximating the information and simplifying it for the student so that it is in line with his intellectual and cognitive level. The discourse of the other (the student) is repeated in it, which is a special feature of the educational work. Perhaps one of the most important means of educational discourse is the educational image, which is the image in the textbook, which in turn expresses good values and models, etc., as it brings the student closer to reality and simplifies it for him, so that he can in turn link between the image and the discourse.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversite kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectالخطابen_US
dc.subjectالخطاب التعليميen_US
dc.subjectالصورةen_US
dc.subjectالصورة التعليميةen_US
dc.subjectالكتاب المدرسيen_US
dc.subjectLe discoursen_US
dc.subjectle discours pédagogiqueen_US
dc.subjectl'imageen_US
dc.subjectImage educativeen_US
dc.subjectlivre scolaireen_US
dc.subjectthe speechen_US
dc.subjecteducational discourseen_US
dc.subjectthe imageen_US
dc.subjectEducational imageen_US
dc.subjectschool booken_US
dc.titleالخطاب التعليمي في كتاب القراءة للسنة الأولى ابتدائي /خطاب الصورة أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
فاطمة الزهراء وقاد نهائية_compressed.pdf946,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.