Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35038
Title: The Effects of the Teacher’s Use of Prompts and Recasts on EFL Students’ Modified Output, Feelings and Perceptions, during Classroom Oral Communicative Practice: The Case of the First Year Students at the Department of English, University of Bejaia
Authors: DRID, Touria
OUALI, Chafa
Keywords: Modified output
prompts
students’ feelings
students’ perceptions
آراء طلاب اللغة الإنجليزية
ردود الفعل التصحيحية الشفوية للمعلم
المطالبات
إعادة الصياغة
Issue Date: 2023
Publisher: University of Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: This quasi-experimental, mixed-methods research investigated the effects of the teacher’s use of prompts and recasts on EFL students’ modified output, feelings, and perceptions, during classroom oral communicative practice. To this effect, two intact classes (n= 36) of 1st year EFL students at the University of Bejaia, Algeria, took part and were randomly assigned into a prompts group, and a recasts group, receiving teacher’s prompts and recasts, respectively. During a three weeks’ experiment, quantitative and qualitative data were obtained through the use of Audio recording, Students’ Reflective Logs, Teacher’s Field Notes, and The Students’ Perceptions of Teacher’s Oral Corrective Feedback Questionnaire. The results indicate that there are differential effects of the teacher’s use of prompts, and recasts on the students’ modified output and perceptions, in that prompts resulted in more modified output, and more positive views and perceptions among the student participants. Moreover, the teacher’s use of prompts and recasts did no lead to any differential effects on the student participants feelings which were equally positively influenced by both oral corrective feedback types. Based on these findings, a number of implications, and recommmendations are made.
تناولهذا البحث شبه التجريبي متعدد الأساليب في آثار استخدام المعلم للمطالبات وإعادة صياغته على مخرجات طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ومشاعرهم وتصوراتهم أثناء ممارسة الطلاقة الشفوية في الفصل الدراسي. لهذا الغرض، شارك فصلان سليمان (ن = 36) لطلاب السنة الأولى من اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة بجاية بالجزائر وتم تعيينهما عشوائيًا في مجموعة مطالبات، ومجموعة إعادة صياغة، وتلقي مطالبات المعلم وإعادة صياغته، على التوالي. خلال تجربة استمرت ثلاثة أسابيع، تم الحصول على البيانات الكمية والنوعية من خلال استخدام التسجيل الصوتي، والملاحظات الميدانية للمعلم، وتصورات الطلاب عن استبيان الملاحظات التصحيحية الشفوية للمعلم. تشير النتائج إلى وجود تأثيرات متباينة لاستخدام المعلم للمطالبات، وإعادة صياغة المخرجات والتصورات المعدلة لدى الطلاب، مما أدى إلى مزيد من النتائج المعدلة، ووجهات نظر وتصورات أكثر إيجابية بين الطلاب المشاركينللمطالبات. بناءً على هذه النتائج، تم إجراء عدد من الآثار والتوصيات
Description: English language and literature
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35038
Appears in Collections:Département d'Anglais - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OUALI-Chafa-Doctorat.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.