Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35067
Title: دور مواقع التواصل الاجتماعي في الترويج الخدمات السياحية دراسة حالة وكالة رشاش - ورقلة -
Authors: قاسم, مولود
تواتي, فيروز
حمدون, عبد الفتاح
Keywords: وكالات سياحية
مواقع التواصل الاجتماعي
ترويج الخدمات السياحية
تكنولوجيا
الفيس بوك
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Abstract: هدفت دراستنا لإظهار دور مواقع التواصل الاجتماعي في الترويج للخدمات السياحية ومدي فاعليتها، وذلك من خلال استطلاع أراء بعض زبائن الوكالة السياحية، بتوزيع استبانه شملت موضوع البحث وزعت على عينة عشوائية، وقد تم استخدام البرنـامج الإحصـائي SPSS لاختبار مدى صحة فرضياتنا. وتوصلنا من خلال ذلك لوجود علاقة بين المواقع التواصـل الاجتمـاعي والتـرويج للخدمات السياحية خاصة الفيسبوك، وكذا في الإجابات التي جاءت جلها في فئة الموافق. وبذلك نوصي بالاعتماد على هذه المواقع وفتح صفحات متنوعة إضـافة إلى عرض تفصيلي أكثر للخدمات المقدمة للزبائن.
Our study aimed to show the role of social networking sites in promoting tourism services and their effectiveness, by surveying the opinions of some clients of the tourist agency, by distributing a questionnaire that included the subject of the research and distributed to a random sample, and the statistical program SPSS was used to test the validity of our hypotheses. Through this, we found a relationship between social networking sites and the promotion of tourism services, especially Facebook, as well as in the answers that came mostly in the corresponding category. Thus, we recommend relying on these sites and opening various pages in addition to a more detailed presentation of the services provided to customers.
Description: تخصص :اتصال جماهيري و الوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35067
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
touati-fairouz.pdf812,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.