Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحمايمي, محرز-
dc.contributor.authorنايلي, هاجر-
dc.contributor.authorلعور, أمال-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36020-
dc.descriptionتخصص: اتصال جماهيري و الوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى قياس اتجاهات جمهور طلبة قسم علوم الإعلام والاتصال في جامعة قاصدي مرباح ورقلة نحو مضامينصناع المحتوى في مواقع التواصل الاجتماعي. كما تسعى الدراسة إلى تحديد المواضيع الرئيسية التي تثير اهتمام الطلاب، وفهم دوافعهم وتقييمهم لهذا المحتوى. تعتمد الدراسة على المنهج الوصفي واستخدام استمارة الاستبيان كأداة للبحث، تم توزيعه بطريقة قصدية في قسم علوم الإعلام والاتصال في الجامعة. بلغ عدد أفراد العينة 50 طالبًا جامعيًا من كلا الجنسين ولكلٍ من تخصصي الاتصال الجماهيري والسمعي البصري. حيث توصلت الدراسة إلى جملة من النتائج أهمها:  المبحوثون يظهرون تفضيلًا للمواضيع التعليمية والدينية والغذائية.  جمهور الطلبة يفضلون محتوى صناع المحتوى الذي يتماشى مع اهتماماتهم ويعكس قيمهم ومعتقداتهم. ويميلون إلى المحتوى الذي يتميز بجودة عالية في الشكل والمضمون، حيث يفضلون المحتوى الذي يقدم بطريقة مبتكرة وجذابة ويحمل رسالة فعالة.  جمهور الطلبة يقيم صناع المحتوى استنادًا إلى قدرتهم على تعزيز التنوع الثقافي في المجتمع الجزائري وتقديم محتوى يضيف قيمة معرفية للطلاب. كما يقدرون التفاعل الفعّال بين صناع المحتوى وجمهورهم من خلال استماعهم للملاحظات والتجاوب معها. ومع ذلك، يعبر البعض عن انتقادات تجاه جودة المحتوى ويشير إلى أن بعض صناع المحتوى قد يساهمون في تشويه صورة الإسلام وترويج الفساد الأخلاقي من خلال محتواهم.en_US
dc.description.abstractThis study aims to measure the attitudes of students in the Department of Media and Communication Sciences at Ouargla University towards content creators on social media platforms. The study also seeks to identify the main topics that attract students' interest, understand their motivations, and evaluate their perception of this content. The study relies on a descriptive approach and utilizes a questionnaire as a research tool, which was purposively distributed in the Department of Media and Communication Sciences at the university. The sample consisted of 50 university students of both genders, representing both majors: Public Relations and Audiovisual Communication. The study findings include:  The participants show a preference for educational, religious, and food-related topics.  Students prefer content from content creators that aligns with their interests and reflects their values and beliefs. They tend to favor content that is of high quality in both form and substance, preferring content that is presented in an innovative and engaging manner and conveys an effective message.  Students evaluate content creators based on their ability to promote cultural diversity in Algerian society and provide educational value to students. They also value effective interaction between content creators and their audience by listening to feedback and responding to it. However, some express criticism regarding the quality of content and indicate that some content creators may contribute to distorting the image of Islam and promoting moral corruption through their content.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024;-
dc.subjectالاتجاهاتen_US
dc.subjectالطلبةen_US
dc.subjectالمضامينen_US
dc.subjectصناع المحتوىen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.titleاتجاهات جمهور الطلبة نحو مضامين صناع المحتوى في مواقع التواصل الاجتماعي (دراسة ميدانية على عينة من طلبة قسم علوم الإعلام والاتصال بجامعة قاصدي مرباح ورقلة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
naili-hadjer.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.