Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36068
Title: تأثير الألعاب الالكترونية على تلاميذ الطور الثانوي دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ ثانوية ديدوش مراد بالمنيعة
Authors: بن غنيمة, محمد السعيد
رزوق, مروة
حباي, نصيرة
Keywords: التأثير
الألعاب الالكترونية
تلاميذ الطور الثانوي
Issue Date: 2024
Publisher: univ-ouargla
Series/Report no.: 2024;
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن تأثير مدى تعرض تلاميذ الثانوي للألعاب الإلكترونية وذلك من خلال إجراء دراسة ميدانية على عينة من طلاب ثانوية ديدوش مراد، ومن خلال دراستنا، حاولنا الإجابة على السؤال الرئيسي: ما هو تأثير الألعاب الإلكترونية على طلاب ثانوية ديدوش مراد؟ وقد اعتمدنا على المنهج الوصفي والاستبيان كأداة لجمع البيانات والمعلومات، بعينة قصدية قوامها (80) مبحوث، توصلنا الى النتائج التالية: • تعتبر الألعاب الالكترونية وسيلة للتسلية والترفيه وقت الفراغ عند التلاميذ للقضاء على التعب والملل من الدراسة واخد قسط من الراحة. • تعتبر الألعاب الالكترونية فرصة للتفاعل الاجتماعي الذي يعزز العلاقات الاجتماعية ويبني الصداقات بالإضافة، توفر التحدي والمنافسة ومتعة وإثارة للتلاميذ تلاميذ ثانوية ديدوش مراد بالمنيعة. • تعتبر الألعاب وسيلة للترفيه والتفاعل الاجتماعي بين التلاميذ ثانوية ديدوش مراد بالمنيعة وغالبا ما تتضمن مجتمعات عبر الإنترنت حيث يمكن للمستخدمين مناقشة الألعاب وتبادل المعلومات حول الإصدارات الجديدة والتطورات في عالم الألعاب. • تعد العاب المغامرة عند تلاميذ ثانوية ديدوش مراد بالمنيعة قد أصبحت أكثر شعبية في الوقت الحالي نظرا للتطورات التكنولوجية التي جعلتها تجربة أكثر واقعية وتفاعلية كما أن انتشار الإنترنت ووسائل التواصل الاجتماعي قد ساهم في تعزيز شعبية هذه الألعاب. • تعتبر للتلاميذ تلاميذ ثانوية ديدوش مراد بالمنيعة الألعاب الإلكترونية وسيلة فعالة لتعلم مهارات جديدة للتلاميذ بأشكال مختلفة. واحد من هذه المتغيرات هو تصميم اللعبة نفسها
This study aims to reveal the impact of the exposure of secondary students to e-games by conducting a field study on a sample of DidoshMurad High students. Through our study, we tried to answer the key question: What is the impact of e-games on DidoshMurad High students?Video games are considered a means of entertainment and leisure during students' free time to relieve stress and boredom from studying and take a break. • We have relied on the descriptive curriculum and questionnaire as a tool for collecting data and information, with an intentional sample of 80 researchers, which has reached the following findings: • Electronic games are a way of entertaining and leisure pupils' leisure time to eliminate fatigue and boredom from studying and take a break. • Electronic games are an opportunity for social interaction that fosters social relations and builds friendships. In addition, they provide challenge, competition, pleasure and excitement for students of DidoshMurad High School. • Games are a means of entertainment and social interaction among the students of DidoshMurad High School and often involve online communities where users can discuss games and share information about new versions and developments in the gaming world. • Pupils at DidoshMurad High School are considered to be good electronic games as an effective way to learn new skills for pupils in different forms. One of these variables is the design of the game itself
Description: تخصص: إتصال الجماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36068
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rezzough-maroua.pdf526,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.