Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36280
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorهنية, عريف-
dc.contributor.authorآمنة, شريفي-
dc.date.accessioned2024-07-01T10:48:06Z-
dc.date.available2024-07-01T10:48:06Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36280-
dc.descriptionالتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى رصد واقع توظيف القصة الرقمية وأثرها في إكساب مهارات التواصل الشفوي( استماع- تحدث) لمتعلمي الأقسام التحضيرية. وتمثلت عينة الدراسة في تلاميذ الأقسام التحضيرية بمؤسسة بن دومة محمد الطاهر بتقرت. وللوصول إلى نتائج الدراسة المنشودة,تم الاعتماد على المنهج شبه التجريبي مدعمًا بالمنهج الوصفي,لقياس مدى تفاعل المتعلمين مع القصة الرقمية والحكم على فاعليتها, وذلك بالاعتماد على بناء بطاقة ملاحظة خاصة بمهارتي الاستماع والتحدث, لمتابعة مدى امتلاك متعلميأقسام المرحلة التحضيرية لها. حيث توصلت الدراسة إلى أن هناك أثرا لاستخدام القصة الرقمية في عملية اكتساب المتعلمين لمهارات التواصل الشفوي في الأقسام التحضيرية.en_US
dc.description.abstractL'objectif de cette étude et de comprendre comment l'utilisation de l'histoire numérique influences l'acquisition de compétences de communication orale (écoute - parole) ches les étudiants du département préparatoire. Les étudiants des départements préparatoires de la fondation( Bin Dumah Mohamed Tahar) faisaient partie de l'échantillon de l'étude à Touggourt. Pour arriver aux résultats souhaités de l'étude le curriculum semi - expérimental a été soutenu par curriculum descriptif . Pour mesurer la mesure dans laquelle les apprenants interagéssent avec l'histoire numérique et juger de son efficacité , en construisant une carte pour les compétences d'écoute et d'expression orale ,surveiller dans laquelle mesure les apprenants possèdent la Phase préparatoire. Il a été constaté par l'étude que l'utilisation de l'histoire numérique a eu un impact sur le processus d'acquisition des compétences de communication orale des apprenant dans les départements préparatoires.-
dc.description.abstractThe current study aims to shed the light on the use of the digital story and its impact on providing oral communication skill( Listening and speaking) for preschool learners. This stud sample represents preschoolers at the BinDouma Muhammad Taher primary school in Touggourt . To reach the adesied results, the researchers adopted quasi-experimental method, supported by the descriptive approach, to measure the extent learners interact with the story and test its effectiveness, depending on designing a card note on my listening skills and speaking, to follow learners' behaviors. The study found that the use of digital stories indeed has an effect on the process of learnes' oral communication skills.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversite kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectالقصة الرقميةen_US
dc.subjectاكتسابen_US
dc.subjectمهارات التواصل الشفويen_US
dc.subjectالمرحلة التحضيريةen_US
dc.subjectRécit numériqueen_US
dc.subjectAcquisitionen_US
dc.subjectcompétences de communication oraleen_US
dc.subjectétape préparatoireen_US
dc.subjectDigital Storyen_US
dc.subjectAcquiringen_US
dc.subjectOral Communication Skillsen_US
dc.subjectPreparatory Stageen_US
dc.titleأثر القصة الرقمية في إكساب مهارات التواصل الشفوي لمتعلمي الأقسام التحضيريةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
آمنة شريفي.pdf663,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.