Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36423
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعيسى, تومي-
dc.contributor.authorزيــاد, رجـــاء-
dc.date.accessioned2024-07-03T13:28:51Z-
dc.date.available2024-07-03T13:28:51Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36423-
dc.descriptionتخصص: اللسانيات التطبيقيةen_US
dc.description.abstractتعدُّ طريقة إعداد المشروع واحدة من طرائق التدريس الحديثة المعتمدة في تدريس اللغة العربية في المدرسة الجزائرية في المرحلة الابتدائية، وهي من الطرائق التي يكون فيها المتعلم عنصرا فاعلا ومحورا أساسيا في العملية التعليمية، إذ تمكنه هذه الطريقة في مجال تعلم اللغة من بناء معارفه وتنمية مهاراته اللغوية المختلفة، وتدفعه إلى تحقيق الأهداف المرجوة من تعلم أنشطة اللغة العربية. من هذا المنطلق جاء موضوع هذا البحث موسوما بـ: (طريقة إعداد المشروع ودورها في اكتساب الملكة اللغوية للمتعلم (السنة الرابعة ابتدائي عيّنة).en_US
dc.description.abstractLa méthode de préparation du projet est l'une des méthodes pédagogiques modernes adoptées dans l'enseignement de la langue arabe à l'école algérienne au niveau primaire, et c'est l'une des méthodes dans lesquelles l'apprenant est un élément actif et un axe principal du processus éducatif. processus, car cette méthode lui permet dans le domaine de l'apprentissage des langues de construire ses connaissances et de développer sa langue des mots différents, et de le motiver à atteindre ses objectifs dans l'apprentissage des activités de la langue arabe. C'est dans cette perspective qu'est né le sujet de la recherche portant sur la méthode de préparation du projet et son rôle dans l'acquisition des capacités linguistiques des apprenants de la quatrième année du primaire.-
dc.description.abstractThe method of preparing the project is one of the modern teaching methods adopted in teaching the Arabic language in the Algerian school in the primary stage, and it is one of the methods in which the learner is an active element and a main focus in the educational process, as this method enables him in the field of language learning to build his knowledge and develop his language words different, and motivate him to achieve his goals in learning the activities of the Arabic language. From this point of view came the subject of the research tagged with the method of preparing the project and its role in acquiring the linguistic ability of the learners in the Fourth year of the primary stage.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversite kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectطريقة التدريسen_US
dc.subjectالمشروعen_US
dc.subjectالملكة اللغويةen_US
dc.subjectméthode pédagogiqueen_US
dc.subjectprojeten_US
dc.subjectcapacité linguistiqueen_US
dc.subjectteaching methoden_US
dc.subjectprojecten_US
dc.subjectlinguistic abilityen_US
dc.titleطريقة إعداد المشروع ودورها في اكتساب الملكة اللغوية للمتعلم (السنة الرّابعة ابتدائي عيّنة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
زياد رجاء.pdf685,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.