Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorزعطوط, كلثوم-
dc.contributor.authorباشي, ليلى-
dc.date.accessioned2024-
dc.date.available2024-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36505-
dc.descriptionالتخصص: علم اجتماع الاتصالen_US
dc.description.abstractتعد هذه الدراسة من الدراسات التي تهدف إلى معرفة تأثير مواقع التواصل الاجتماعي على التحصيل الدراسي لدى التلاميذ ومن أهم هذه المواقع الانستغرام" وقد استهدفت هذه الدراسة تسليط الضوء على أهم مجالات استخدام هذه المواقع من طرف التلاميذ الثانوية و أهم التأثيرات والتغيرات الخاصة بالجانب العلمي و تحصيلهم الدراسي بالإضافة إلى أهم التفاعلات وتحقيق مضامينهم والوقت الأكثر استخداما لهذا الموقع الذي يعد مكسبا للتلاميذ في تحصيلهم الدراسي من خلال العديد من الإجراءات و الجهود فتأتي هذه الدراسة حول أهم التأثيرات الناتجة عن ا استخدام التلاميذ لمواقع التواصل الاجتماعي فيما يخص تحصيلهم الدراسي. و قد اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي للكشف عن الظاهرة و وصفها أداة تحليل المضمون من خلال عينة عشوائية بسيطة تتكون من 90 مفردة من تلاميذ الثانوية خليل احمد بولاية ورقلة.en_US
dc.description.abstractThis study is one of the studies that aims to know the impact of social networking sites on the academic achievement of students, and the most important of these sites is Instagram. This study aimed to shed light on the most important areas of use of these sites by secondary school students and the most important effects and changes related to the scientific aspect and their academic achievement in addition to To the most important interactions and achieving their contents and the most used time for this site, which is considered a gain for students in their academic achievement, through many procedures and efforts, this study is about the most important resulting effects. About students’ use of social networking sites in relation to their academic achievement. The study relied on the descriptive analytical approach to uncover the phenomenon and describe it using a content analysis tool through a simple random sample consisting of 90 students from Khalil‏ Ahmed secondary school in Ouargla state.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2024-
dc.subjectالتفاعلen_US
dc.subjectشبكات التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالشبكات الاجتماعيةen_US
dc.subjectالانستغرامen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.titleتأثير مواقع التواصل الاجتماعي على التحصيل الدراسي الانستغرام نموذجا (دراسة ميدانية بثانوية خليل أحمد ورقلة)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bachi-laila.pdf5,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.