Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36565
Title: Financial Literacy and Entrepreneurship Development
Other Titles: A case of student entrepreneurship in Algeria
Authors: Seddiki Safia
Keywords: financial literacy
entrepreneurship
economic development
MSMEs/startups
Algeria
Issue Date: 31-Jul-2024
Series/Report no.: Volume 13, Numéro 1 2024;
Abstract: The present study seeks to explain the existing relationship between financial literacy of new business owners/managers and entrepreneurship development, with a further analysis of Algerian case. Entrepreneurship is perceived as a catalyst for economic growth. Through encouraging individuals to launch their businesses, they will be able to create their own jobs, as well as providing job opportunities for others. Educating new business owners or generally known as ‘financial literacy’ is an important process to alleviate their performance, and to ensure the survival of these new fragile entities especially in underdeveloped environments تسعى الد ا رسة الحالية إلى توضيح العلاقة الموجودة بين الثقافة المالية لرواد الأعمال والمقاولين مع تطور المقاولاتية، بالتركيز على حالة الج ا زئر. تعتبر المقاولاتية محركا دافعا للنمو الاقتصادي، فمن خلال تشجيع الأف ا رد على إطلاق مؤسساتهم الخاصة، فإنهم سيكون ون قادرين على خلق وظائفهم بأنفسهم، ناهيك عن توفير فرص عمل إضافية للغير. إن تكوين رواد الأعمال والمقاولين أو ما يعرف ب "الثقافة المالية" هو خطوة أساسية لتحسين أدائهم، وضمان بقاء هذه المؤسسات التي غالبا ما توصف بكونها كيانات هشة خاصة في البيئات الأقل تطو ا ر.
Description: مجلة أداء المؤسسات الجزائرية
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36565
ISSN: 2170- 1938
Appears in Collections:numéro 24 2024 V13 n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABPR1311F.pdf711,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.