Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36636
Title: دور تسويق المبيعات المستودعة (Dépôt-vente) في تنشيط المبيعات للمؤسسات الخدمية دراسة حالة اتصالات الجزائر ورقلة
Authors: حجاج, مراد
بودواية, فاروق
حجاج, محمد السعيد
Keywords: تسويق مبيعات مستودعة
اتصالات الجزائر
warehouse sales marketing
تنشيط مبيعات المستودعة
warehouse sales activation
Algeria Telecom
Issue Date: 10-Jun-2024
Publisher: جامعة قاصدي مرباح -ورقلة
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى مساهمة تسويق المبيعات المستودعة(dépôt de vente)في تنشيط المبيعات ، من خلال دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر ورقلة بعدد 42 موظف موزعين على مختلف المستويات الإدارية،حيث اعتمدت الدراسة على منهج الوصفي التحليلي، من خلال جمع البيانات بواسطة الاستبيان الموزع على عينة الدراسة، ولتحليل هده البيانات تم استخدام برنامج الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية SPSSوقد توصلنا لجملة من النتائج أهمها: يوجد أثر ذو دلالة إحصائية لتسويق المبيعات المستودع من خلال بعد ترقية المبيعات والاشهار على تنشيط المبيعات بالمؤسسة محل الدراسة في حين تم استبعاد كل من العلاقات العامة والبيع الشخصي، كما بينت نتائج الدراسة أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية لتنشيط المبيعات تعزى للمتغيراتالشخصية (الجنس، الفئة العمرية، المستوى الدراسي، الخبرة، الوظيفة، الدخل الشهري)
This study aimed to determine the extent to which warehouse sales marketing contributes to activating warehouse sales, through a case study of the Algeria Telecom Company, Ouargla, with 42 employees distributed at various administrative levels. The study relied on a descriptive analytical approach, by collecting data using a questionnaire distributed to the study sample. To analyze this data, the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program was used, and we reached a number of results, the most important of which are: There is a statistically significant effect of warehouse sales marketing through the sales promotion and advertising dimension on activating warehouse sales in the institution under study, while both public relations and personal selling were excluded. The results of the study also showed that there are no statistically significant differences in sales activation due to personal variables (gender, age group, educational level, experience, job, monthly income).
Description: تسويق الخدمات
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36636
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boudwaia - hadjadj.pdf4,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.