Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36712
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | كويسي, محمد | - |
dc.contributor.author | خضران, عامر | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-17T10:58:58Z | - |
dc.date.available | 2024-09-17T10:58:58Z | - |
dc.date.issued | 2024-06-20 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36712 | - |
dc.description | ادارة الموارد البشرية | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن دور التعليم الالكتروني عبر منصة Moodle في تحسين الأداء التدريسي الجامعي لعينة من أساتذة كلية العلوم الاقتصادية والعلوم التجارية وعلوم التسيير بجامعة ورقلة لسنة 2024. انطلقت من التساؤل عن مدى تأثير التعليم الالكتروني عبر منصة Moodle في تحسين الأداء التدريسي لأفراد العينة. وللتحقق من ذلك تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي، والاستعانة باستمارة استبيان بلغ معامل صدقها (0.936) على عينة عشوائية قوامها (50 أستاذا) لديهم حساب على منصة Moodle، تم تحليل النتائج باستخدام برنامج SPSS. توصلت الدراسة الى أن :مستوى اعتماد التعليم الإلكتروني عبر منصة Moodle لدى افراد العينة بشكل عام جاء مرتفع، بينما واقع الأداء التدريسي جاء متوسط، كما أظهرت أن هناك علاقة ذات دلالة إحصائية موجبة بين المتغيرين. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to reveal the role of e-learning via the Moodle platform in improving the university teaching performance of a sample of professors of the Faculty of Economic Sciences, Commercial Sciences and Management Sciences at the University of Ouargla for the year 2024. It began by asking the extent of the impact of e-learning via the Moodle platform in improving the teaching performance of the sample members. To verify this, we relied on the descriptive analytical method, and used a questionnaire with a validity coefficient of (0.936) on a random sample of (50 professoالتعليم الإلكتروني Moodlers) who have an account on the Moodle platform. The results were analyzed using the SPSS program. The study found that: The level of adoption of e-learning via the Moodle platform among sample members in general was high, while the reality of teaching performance was average. It also showed that there is a positive statistically significant relationship between the two variables | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة قاصدي مرباح ورقلة | en_US |
dc.subject | التعليم الإلكتروني Moodle | en_US |
dc.subject | التنفيذ | en_US |
dc.subject | التقييم الالكتروني | en_US |
dc.subject | التصميم والتقنية | en_US |
dc.subject | الاستخدام الالكتروني | en_US |
dc.subject | الأداء التدريسي الجامعيالتكوين التخطيط | en_US |
dc.subject | Moodle Ee-learning | en_US |
dc.subject | Eelectronic Evaluation | en_US |
dc.subject | University Teaching Performance | en_US |
dc.subject | Design Technology | en_US |
dc.subject | Configuration | en_US |
dc.subject | Electronic Use | en_US |
dc.subject | Planning | en_US |
dc.subject | Implementation | en_US |
dc.title | Moodle دور التعليم الالكتروني عبر منصة في تحسين الأداء التدريسي (دراسة ميدانية لعينة من أساتذة كلية علوم اقتصادية وعلوم تجارية وعلوم التسيير جامعة ورقلة لسنة 2024) | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département des sciences de gestion - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
amer kodran.pdf | 2,31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.