Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36987
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorكاهي, فطيمة-
dc.contributor.authorدناقير, حنان-
dc.contributor.authorحكوم, أماني-
dc.date.accessioned2024-10-01T09:37:11Z-
dc.date.available2024-10-01T09:37:11Z-
dc.date.issued2024-06-08-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36987-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى معرفة دور التسويق التجريبي في تعزيز نية الشراء في قطاع الملابس في الجزائر خاصة في ولاية ورقلة، وتم استخدام أداة الاستبيان لجمع المعلومات، وبلغت العينة (102) زبون، وتم كذلك استخدام عدد من الأساليب الإحصائية في تحليل البيانات ضمن برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (spss)، مثل التكرارات والنسب والمتوسطات الحسابية والانحرافات المعيارية ومعاملات الارتباط، وتوصلت الدراسة إلى: لاحظنا وجود علاقة ارتباطيه بين المتغير المستقل (التسويق التجريبي) والمتغير التابع (نية الشراء)، وجود علاقة ارتباطيه دالة إحصائيا بين (التجربة الحسية، التجربة الشعورية، التجربة الفكرية، التجربة الفعلية ونية الشراء)، عدم وجود علاقة ارتباطيه دالة إحصائيا بين التجربة الارتباطية ونية الشراء، توجد فروق ذات دلالة إحصائية في نية الشراء تعزى لمتغير الجنس، السن، الدخل، لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في نية الشراء تعزى لمتغير المؤهل، المهنة، الولاية.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to understand the role of experiential marketing in enhancing purchase intention in the clothing sector in Algeria, specifically in the Ouargla province. A questionnaire was used to collect information from a sample of 102 customers. Various statistical methods were employed to analyze the data using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS), such as frequencies, percentages, means, standard deviations, and correlation coefficients. The study concluded: We observed a correlational relationship between the independent variable (experiential marketing) and the dependent variable (purchase intention). There is a statistically significant correlational relationship between purchase intention and sensory experience, emotional experience, intellectual experience, and behavioral experience. There is no statistically significant correlational relationship between relational experience and purchase intention. There are statistically significant differences in purchase intention attributable to gender, age, and income. There are no statistically significant differences in purchase intention attributable to education, occupation, or province.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتجربةen_US
dc.subjectتسويق التجريبيen_US
dc.subjectنية شراءen_US
dc.subjectتسويقen_US
dc.subjectPurchase Intentionen_US
dc.subjectExperiential Marketingen_US
dc.subjectExperienceen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.titleدور التسويق التجريبي في تعزيز نية الشراء دراسة ميدانية _قطاع الملابس في الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dnagir-hakoum.pdf.pdf3,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.