Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/38487
Title: Le français et l’anglais à l’école primaire algérienne: Du voisinage linguistique à une didactique de voisinage
Authors: Abderrahim, HAMLAOUI
Bahria, OTMANI
Keywords: Enseignement-apprentissage du FLE
Plurilinguisme
erreurs linguistiques
voisinage
Teaching-learning of FLE
Multilingualism
linguistic errors
Proximity
تدريس وتعلم اللغة الإنجليزية
التعددية اللغوية
الأخطاء اللغوية
تقارب
Issue Date: 2024
Publisher: Université Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: Dans ce mémoire, nous avons étudié l’enseignement/apprentissage du FLE au cycle primaire dans une situation plurilingue. Plus précisément, il s’agit du voisinage du français et l’anglais dès la 3 ͤ année primaire . L’étude quantitative et qualitative menée dans ce travail de recherche, a prouvé des manifestations de transfert linguistique .Un tel transfert est générateur de nombreuses erreurs linguistiques.
In this dissertation, we studied the teaching/learning of FLE in the primary cycle in a multilingual situation. More precisely, it concerns the proximity of French and English from the 3rd year of primary school. The quantitative and qualitative study carried out in this research work has proven manifestations of linguistic transfer. Such transfer generates numerous linguistic errors.
في المرحلة الابتدائية في وضع متعدد اللغات. وبتعبير أدق، FLE في هذه الأطروحة، قمنا بدراسة تدريسوتعلم يتعلق الأمر بقرب اللغتين الفرنسية والإنجليزية من السنة الثالثة من المدرسة الابتدائية. لقد أثبتت الدراسة الكمية والنوعية التي أجريت في هذا العمل البحثي مظاهر النقل اللغوي، وينتج عن هذا النقل أخطاء لغوية عديدة.
Description: Spécialité : Sciences du langage
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/38487
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bahria OTMANI .pdf892,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.