Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10894
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorشوقي, شاذلي-
dc.contributor.authorبن دلالي, نجلاء-
dc.date.accessioned2016-09-29T14:27:14Z-
dc.date.available2016-09-29T14:27:14Z-
dc.date.issued2016-05-21-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10894-
dc.descriptionجامعة قاصدي مرباح – ورقلة كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير قسم علوم التسييرen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى البحث في مختلف جوانب موضوع تكنولوجيا المعلومات و الإتصال التي اصبحت محل إهتمام كل المؤسسات الاقتصادية بصفة عامة و المؤسسات المصرفية بصفة خاصة، خاصة مع تزايد الوعي لدى الزبون و تطلعه للحصول على تشكيلة خدمات تتناسب و متطلبات الاقتصاد الراهن و الذي أصبح و من خلال تطبيق مفهوم تكنولوجيا المعلومات والاتصال يعرف بالاقتصاد الرقمي. حاولن من خلال هذه الدراسة تسليط الضوء على أهم جوانب تكنولوجيا المعلومات و الاتصال داخل البنوك ،BEA BNA ، SG و ذلك من خلال توزيع قائمة استبيان لمجموعة من العملاء داخل البنوك و من تم تحليلها و تفسيرها و تقديم مجموعة من النتائج و التي كان من ابرزها : ان تكنولوجيا المعلومات تلعب دورا هاما في زيادة فاعلية التسويق المصرفي و كذلك بالنسبة لزيادة رضا الزبون و ان البنوك المحلية أقل تطورا في التكنولوجيا مقارنة مع البنوك الدولية.en_US
dc.description.abstractThe aim of thisstudyisto research in the various aspects of the information and communication technologysubject, which has become the concern of all economiccompany in general and bankingones in particular, especiallywith the increasingawareness of the customer and his aspiration for a commensurate services and the requirements of the currenteconomy and which has becomethrough the application of the concept of the information and communication technologyareknown as the digital economy. Wetriedthroughthisstudy to shed light on the most important aspects of the information and communication technologywithin the bankssuch as BEA, BNA, SG whichwedistributea questionnaire to a group of clients withinbankswereweanalyzed andinterpretedthem. For the purpose of providing a set of results and that the mostprominent of whichwasthat information technologyisplaying an important role in the increasingbanking marketing and also for increasing consumer satisfaction andfinally, thelocal bankslesssophisticated in technologyby the comparisonwith international banks.-
dc.language.isoother-
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات و الاتصالen_US
dc.subjectالتسويق المصرفيen_US
dc.subjectinformation and communicationtechnology,en_US
dc.subjectbanking marketingen_US
dc.titleأثر إستخدام تكنولوجيا المعلومات والإتصال على التسويق المصرفي "دراسة حالة البنوكBNA، BEA- تقرت- سوسييتيجينيرال– ورقلة - 2016"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bendelali-nedjla.pdf3,82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.