Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14317
Title: | أثر إستخدام الإنترنت على التحصيل العلمي للطالب الجامعي "دراسة ميدانية على عينة من طلبة قسم علوم الإعلام والإتصال بجامعة قاصدي مرباح |
Authors: | بايوسف مسعودة حميدي, خضرة دحدي, وردة |
Keywords: | أثر الإنترنت التحصيل العلمي الطالب الجامعي The affects - Internet Academic Outcome University students |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | univ-ouargla |
Abstract: | هدفت هذه الدراسة إلى معرفة " أثر استخدامالانترنت على التحصيل العلمي للطالب الجامعي " ، على عينة من طلبة قسم علوم الإعلام والاتصال بجامعة قاصدي مربحاوركلة ، وقد قسمنا هذه الدراسة إلى فصلين ، فصل تطرقنا فيه إلى الجانب المنهجي للدراسة والفصل الثاني تطرقنا فيه للجانب التطبيقي ، حيث انطلقنا في دراستنا بداية من شهر ديسمبر 2016 إلى غاية أواخر شهر فريل2017.
وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج المسحي التحليلي ، لأنه يتناسب مع موضوع دراستنا ، كما إعتمدنا على العينة الطبقية والمكونة من 120 طالبا حيث أخذنا 20طالب من كل تخصص ، Our present study is aiming at to what extent is the « awarness of internet use” may affect the students’ academic outcome. The study was conducted on a sample of students in Information and Communication Department. The study is divided into two chapters, a theoretical part devoted for the content share and a practical one devoted for the analysis. Our study was began in December 2016 and finished in April 2017 . We adopted the analytic scanning method since it is the most fitting one for the present study. We also relied upon the classifying sample consisting of 120 students; we chose 20 terms from each major. |
Description: | التخصص : تكنولوجيا االتصال الجديدة |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14317 |
ISSN: | ma |
Appears in Collections: | Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hemidi-dahdi.pdf | 2,23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.