Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorفضيلة تومي-
dc.contributor.authorحــــــــــاجي, صبرينة-
dc.contributor.authorهـــــادفي, فطيمة الزهرة-
dc.date.accessioned2017-
dc.date.available2017-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issnma-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443-
dc.descriptionتخصص : إذاعــــــــة و تـــــــــلفزيونen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدرسة الأطفال المعاقين سمعيا بورقلة –بسمة أمل – وذلك من خلال ربورتاج مصور حول هذه المدرسة، ويتجلى هذا الربورتاج في التعرف على المدرسة والأطفال – الطفل الأصم - فيها و كذا التعرف على الإعاقة السمعية وأسبابها . وقد اعتمدنا على المنهج الوصفي باعتباره المنهج الملائم للدراسة، في حين مرهذا الروبورتاج بعدة مراحل : - مرحلة ما قبل التصوير . - مرحلة التصوير . - مرحلة ما بعد التصوير . - وشارة البداية وشارة النهاية . - التقطيع التقني .en_US
dc.description.abstractThe aim of thisstudyis to identify the school of childrenwithhearingdisabilitiesin Ouargla - Basmat Amal - through a photographic reportage about thisschool. This isreflected in the identification of the school and the children - the deafchild - in it, as well as the recognition of the hearingdisability and its causes. We have relied on the descriptive approach as the appropriatemethod of study, while the Rortagnapassedthroughseveral stages: - Pre-imaging. - Photography stage. - Post-imaging. - The starting badge and the end badge. - Technicalshredding.-
dc.publisheruniv-ouargla-
dc.subjectالإعاقة السمعيةen_US
dc.subjectالطفل الأصمen_US
dc.subjectHearingdisabilityen_US
dc.subjectdeafchilden_US
dc.titleروبـــــورتاج مصور مــدرســـة المعــــــاقين ســمعـيا بورقلة بســـمة أمـــــلen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hadji-hadfi.pdf2,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.