Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15539
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSADOUNE Farida-
dc.contributor.authorCHERAIRIA Bochra-
dc.contributor.authorBOUGUELMOUNA Ahlam-
dc.date.accessioned2017-09-17T15:10:20Z-
dc.date.available2017-09-17T15:10:20Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issnFA-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/15539-
dc.descriptionKASDI MERBAH UNIVERSITY - OUARGLA Faculty of Letters and Languages Department of English Language and Lettersen_US
dc.description.abstractThe present study aims to show in-service EFL teachers’ attitudes towards training and their effects on developing teaching competencies. It identifies the correlation between EFL teachers’ attitudes and the success of in-service training. This study is an attempt to explore the extent to which EFL teachers’ attitudes towards in-service training contribute to the improvement of their teaching competencies. The research is conducted via using EFL teachers’ interviews to collect their views and attitudes towards in-service training. Besides, teaching competencies evaluative grid is implemented to assess to what extent INST contribute to the development of teaching competencies. Therefore, the results of the interviews revealed that the EFL teachers’ reluctance to INST is due to its content, time, and lack of practice. On the other hand, the evaluative grid showed that teachers present little to good evidence in their performance. Cette étude a l’objective de démontrer les attitudes des enseignants d’Anglais envers la formation en cours d’emploi et ses influences sur le développement de leurs compétences pédagogiques. Cette étude sert aussi à déterminer la relation entre les attitudes des enseignements et l’efficacité de formation. La recherche a utilisé des interviews des profs d’Anglais pour savoir ses points de vue envers la formation en plus une grille d’évaluation a été employé pour évaluer le développement des compétences. Au terme de la recherche, on a constaté que la négligence des profs et l’hésitation d’assister à la formation est à cause des quelques lacunes comme le programme et le contenu de formation, sa nature théorique. Et d’après la grille d’évaluation, on a conclus que la performance des profs dépend à un tel point sur les compétences pédagogiques. Les mots clés: Les attitudes, l’approche par compétences, les enseignants d’Anglais, la formation en cours d’emploi, les compétences pédagogiques. تهدف هذه الدراسة إلى إبراز اتجاهات أساتذة اللغة الانجليزية نحو التكوين أثناء الخدمة وتأثيرها على تطوير كفايتهم التدريسية. كما أنها تحدد العلاقة بين اتجاهات الأساتذة وفعالية التكوين. اعتمد هذا البحث على إجراء مقابلات مع أساتذة تعليم اللغة الإنجليزية لمعرفة أرائهم ووجهات نظرهم تجاه التكوين أثناء الخدمة إلى جانب استعمال شبكة تقويم الكفايات التدريسية التي تقوم مدى تطور هذه الكفايات نتيجة للتكوين. وعليه أفضت نتائج البحث أن عدم إهتمام أساتذة اللغة الإنجليزية بالتكوين أثناء الخدمة راجع إلى بعض النقائص من بينها محتوى التكوين, توقيته وطبيعته النظرية كما أظهرت نتائج الشبكة التقويمية للكفايات التدريسية أن أداء الأساتذة يظهر استنادهم على أهم الكفايات التدريسية في إلقاء دروسهم بنسبة قليلة إلى لا بأس بها.en_US
dc.description.abstractThe present study aims to show in-service EFL teachers’ attitudes towards training and their effects on developing teaching competencies. It identifies the correlation between EFL teachers’ attitudes and the success of in-service training. This study is an attempt to explore the extent to which EFL teachers’ attitudes towards in-service training contribute to the improvement of their teaching competencies. The research is conducted via using EFL teachers’ interviews to collect their views and attitudes towards in-service training. Besides, teaching competencies evaluative grid is implemented to assess to what extent INST contribute to the development of teaching competencies. Therefore, the results of the interviews revealed that the EFL teachers’ reluctance to INST is due to its content, time, and lack of practice. On the other hand, the evaluative grid showed that teachers present little to good evidence in their performance.-
dc.description.abstractCette étude a l’objective de démontrer les attitudes des enseignants d’Anglais envers la formation en cours d’emploi et ses influences sur le développement de leurs compétences pédagogiques. Cette étude sert aussi à déterminer la relation entre les attitudes des enseignements et l’efficacité de formation. La recherche a utilisé des interviews des profs d’Anglais pour savoir ses points de vue envers la formation en plus une grille d’évaluation a été employé pour évaluer le développement des compétences. Au terme de la recherche, on a constaté que la négligence des profs et l’hésitation d’assister à la formation est à cause des quelques lacunes comme le programme et le contenu de formation, sa nature théorique. Et d’après la grille d’évaluation, on a conclus que la performance des profs dépend à un tel point sur les compétences pédagogiques. Les mots clés: Les attitudes, l’approche par compétences, les enseignants d’Anglais, la formation en cours d’emploi, les compétences pédagogiques.-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إبراز اتجاهات أساتذة اللغة الانجليزية نحو التكوين أثناء الخدمة وتأثيرها على تطوير كفايتهم التدريسية. كما أنها تحدد العلاقة بين اتجاهات الأساتذة وفعالية التكوين. اعتمد هذا البحث على إجراء مقابلات مع أساتذة تعليم اللغة الإنجليزية لمعرفة أرائهم ووجهات نظرهم تجاه التكوين أثناء الخدمة إلى جانب استعمال شبكة تقويم الكفايات التدريسية التي تقوم مدى تطور هذه الكفايات نتيجة للتكوين. وعليه أفضت نتائج البحث أن عدم إهتمام أساتذة اللغة الإنجليزية بالتكوين أثناء الخدمة راجع إلى بعض النقائص من بينها محتوى التكوين, توقيته وطبيعته النظرية كما أظهرت نتائج الشبكة التقويمية للكفايات التدريسية أن أداء الأساتذة يظهر استنادهم على أهم الكفايات التدريسية في إلقاء دروسهم بنسبة قليلة إلى لا بأس بها-
dc.description.sponsorshipSADOUNE Faridaen_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofseries2017;-
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectCBAen_US
dc.subjectEFL teachersen_US
dc.subjectin-service-trainingen_US
dc.subjectteaching competenciesen_US
dc.subjectالإتجاهاتen_US
dc.subjectالمقاربة بالكفاءاتen_US
dc.subjectأساتذة اللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectالتكوين أثناء الخدمةen_US
dc.subjectالكفايات التدريسيةen_US
dc.titleIn-service EFL Teachers’ Attitudes towards Training and their Effects on Developing Teaching Competencies The Case of EFL Secondary School Teachers in Ouargla Cityen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CHERAIRIA-BOUGUELMOUNA.pdf489,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.