Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17102
Title: دور جودة الخدمات المصرفية في تحسين تنافسية البنوك دراسة مقارنة بين خلال سنة -2017"A.G.B" و "B.E.A" -
Authors: خميستي, خليفة
حيدش, فطيمة
Keywords: جودة
خدمات مصرفية
Quality
banking services
Issue Date: 21-May-2018
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة الدور الذي تلعبه جودة الخدمة المصرفية من أجل تحسين تنافسية البنوك التجارية الجزائرية ,و قد قمنا في هذه الدراسة بدراسة مقارنة بين البنوك التجارية الجزائرية التابعة للقطاع العام والمتمثل في البنك الخارجي الجزائري وبين البنوك التابعة للقطاع الخاص و المتمثل في بنك الخليج الجزائر خلال سنة2017 ,وهذا من خلال دراسة اشكالية مهمة تدور حول مدى مساهمة جودة الخدمة المصرفية في تحسين تنافسية البنوك , ولمعالجة هذه الإشكالية استعملنا المنهج الوصفي للإحاطة بالجوانب النظرية للموضوع ,بالإضافة إلى اعتمادنا على المنهج التحليلي في الجانب التطبيقي باستعمال مجموعة من الأدوات وهي و النسب المئوية و التكرارات .وفي الأخير توصلنا من خلال هذه الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها أن بنك الخليج الجزائر يقدم خدمات مصرفية ذات جودة عالية مقارنة بالبنك الخارجي الجزائري.
The objective of this study is to understand the role played by the quality of banking service in order to improve the competitiveness of Algerian commercial banks. In this study we conducted a comparative study between the Algerian commercial banks of the public sector represented by the Algerian External Bank and the private banks represented by Algeria Gulf Bank During 2017, by studying the important issue of the contribution of the quality of banking service to improving the competitiveness of banks. To address this problem, we used the descriptive approach to the theoretical aspects of the subject, in addition to our reliance on the analytical approach in Besides applied using a set of tools which, and percentages and frequencies. In the last we came through this study to a group of the most important results that Algeria Gulf Bank offers high-quality banking services compared to the external Bank of Algeria. This study examines the role played by the quality of banking service in improving the competitiveness of Algerian commercial banks. In this study, we conducted a comparative study between the Algerian commercial banks of the public sector represented by the Algerian foreign bank and the private banks represented by Algeria Gulf Bank In 2017, and this through the study of the problematic issue of the contribution of the quality of banking service in improving the competitiveness of banks, and to address this problem, we used the descriptive approach to the theoretical aspects of the subject, in addition to our reliance on the analytical approach on the side And the percentage and frequency. In this study, we concluded with a number of results, the most important of which is that Gulf Bank Algeria offers high quality banking services compared to the Algerian foreign bank.
Description: اقتصاد نقدي وبنكي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17102
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hidch- Fatima.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.