Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17234
Title: دور جودة الخدمات المصرفية في زيادة القدرة CPAالتنافسية للبنوك دراسة ميدانية بنك في الفترة2015-2017 تقرت
Authors: لعمى,احمد
بودربالة, هاجر
Keywords: الميزة التنافسية
جودة الخدمات
الخدمة المصرفية
Quality of services
banking services
competitive advantage
Issue Date: 10-May-2018
Abstract: تتركز هذه الدراسة على واحدة من الموضوعات المهمة التي تخص البنك ألا وهي جودة الخدمات المصرفية ،والتي تعتبر عملية تحسين وتطوير المهام لإنجاز عملية ما ،حيث سنوضح الترابط الشديد بينها وبين الميزة التنافسية وصولا إلى مرتبة متميزة من الأداء ،ومن أجل تحقيق هده الغاية قمنا بتحليل إحصائي لأراء عدد من زبائن البنك االقرض الشعبي الجزائري وكالة تقرت . وقد حاولنا التعرف على مدى إلتزام هذا البنك بجودةالخدمات تم إختبار صحة العلاقة بين االميزة التنافسية للبنك وجودة الخدمات المصرفية وخلصت الدراسة بعدة توصيات من أهمها توظيف الخبرات في عملية التحسين المستمر مما يؤدي إلى عدم تكرار الأخطاء وإرتفاع مستوى الأداء ،وأن التدريب على الجودة أمر ضروري لكل فرق العمل المعنية بذالك لأنه الأسلوب الأنجع لحل مشاكل العمل ومن هناوصلنا الى النتيجة ان الخدمات المصرفية هي الركيزة الأساسية لنشاط البنوك وقياس كفائتها ،ومصدرا لإشباع الحاجات والرغبات التي يسعى إليها العملاء ،وإن حدة المنافسة يؤدي إلى التحسين والتطوير المستمر للخدمات المقدمة ،ويقدم بنك القرض الشعبي وكالة تقرت خدمات ذات جودة عالية ومتميزة .
This study on one of the Important topics of the bank namely ,the quality of banking services, which is the brooss of Imbroving and developing the tasks to accomplish a process,where we will clacify the strong correlation between them and the coptetive advantage leding to a distinguished ranking of broformance .to this and ,we conducted a stqtistical analysis of the views of a number of costomers of the Algerian people’s loan Agency T ouggourt . We have tried to identify the bank’s commitement to quality of servies.therelation ship between the bank’s competitive advantage and the quality of banking services has been tested . The study concluded several recommendations the most important of which is the use of expertise in the process of continuous improvement,leading to non –repitition of mistakes and high performance .and that quality training is hecessary for all task forces concerned because it is the most successful way to solve work problems ,hence,we have reached the conclusion that :banking services are the main pillar of the activity of banks and measuring their afficiency and a soursce to satisfy the need s and desires sought by customers.and the intensity of copitition leads to the continous improvement and development of the services brovided . The bank of people’s loqn offers an agency that provides services of high quality and excellence
Description: اقتصاد نقدي وبنكي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17234
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boudarbala-hadjer.pdf1,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.