Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17675
Title: دور الترويج في تنشيط السياحة المحلية من وجهة نظر عينة من السياح
Authors: بن جروة, حكيم
قواجلية, بوهالي
Keywords: الترويج
لإنتماءات الفكرية
السوق السيلعاحي
المفتاحية
promotion
، relations
views intellectual
tourist markt
Issue Date: 2018
Abstract: سعت هذه الدراسة إلى إبراز دور الترويج و أدواته في تنشيط السياحة المحلية ، من خلال البرامج و الإستراتيجيات الترويجية المختلفة ،كما ركزت هذه الدراسة على أداة من أدوات الترويج وهي العلاقات العامة ،وذلك لتقديم إضافة للدراسات السابقة التي إهتمت بدراسة دور الترويج في تنشيط السياحة المحلية ، بدراسة متغيرات جديدة في العلاقات العامة تمثلت في العلاقات المتأتية من العلاقات الشخصية الجيدة، الإنتماءات الفكرية ، العلاقات السياسية ، العلاقات مع الصحافة ،للقائمين على السياحة وهذا دون إهمال أدوات الترويج الأخرى ، حيث كانت نتائج هذه الدراسة أن هذه العلاقات تمكن من تنشيط السياحة المحلية وكذلك بالنسبة لأدوات الترويج الأخرى ، وتؤدي إلى زيادة الدخل بالعملة الصعبة ، والدخل الفردي، و الإستهلاك ، وترفع من مستوى التوظيف كما تؤدي إلى التنمية الحضرية
.This study aimed to highlight the role of promotion and its tools in activating local tourism through various promotional programs and strategies. This study also focused on one of the promotion tools: public relations, to provide an addition to previous studies that interested in studying the role of promotion in activating local tourism. Public relations were the relations that resulted from good personal relations, intellectual affiliations, political relations, relations with the press, for tourism operators and this without neglecting other promotional tools. The results of this study were that these relations were activate local tourism as well as other tools for the promotion.; And increase income foreign currency and per capita income and consumption and raise the level of employment and lead to urban development.
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/17675
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gwajlia-bouhali.pdf2,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.