Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18663
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن جرو,حكيم-
dc.contributor.authorالسعيد,زغدي-
dc.date.accessioned2018-07-10T08:24:46Z-
dc.date.available2018-07-10T08:24:46Z-
dc.date.issued2018-05-23-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18663-
dc.descriptionتسويق الخدمات-
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى معرفة دور أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون وذلك في محاولة منا لإبراز الدور الذي تلعبه أخلاقيات التسويق في تحقيق أهداف المؤسسة، وعلى هذا الأساس تمت معالجة الدراسة إنطلاقا من الإشكالية التي طرحت بالشكل التالي :هل فعلا الإلتزام بأخلاقيات التسويق في مجال عناصر المزيج التسويقي يساهم في تحقيق ولاء الزبون؟ وبقصد الإجابة على الإشكالية تم إستخدام المنهج الوصفي في الجانب النظري للبحث أما فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الإعتماد في دراسة الموضوع على توزيع إستبيانات على عينة من زبائن مؤسسة موبيليس بمدينة ورقلة والتي يبلغ عددها 253 إستبيان، وبعد معالجتها باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الإجتماعية ( (spssتم التوصل إلى أن أخلاقيات التسويق في مجال عناصر المزيج التسويقي تساهم في تحقيق ولاء الزبون.en_US
dc.description.abstractThe objective of this work is to know the role of marketing ethics in achieving customer fidélité. in an attempt To highlight the role played by marketing ethics in achieving the objectives of the institution. On this basis, the study was processing from of the problem of the study that was presented as follows: Is it really commitment to marketing ethics in the elements of the marketing mix contributes to the fédélité of the customer? In order to answer the problem, the descriptive approach was used in the theoretical aspect of the research. As for the applied side, the study was based on the distribution of questionnaires on a sample of 253 users of the Mobilis Corporation in the city of Ouargla. After processing using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) program, it was found that marketing ethics in the elements of marketing mix contribute to customer fidélité.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectأخلاقيات التسويقen_US
dc.subjectمزيج تسويقيen_US
dc.subjectولاء الزبونen_US
dc.subjectMarketing ethicsen_US
dc.subjectMarketing mixen_US
dc.subjectCustomer fidélitéen_US
dc.titleدور أخلاقيات التسويق في تحقيق ولاء الزبون دراسة ميدانية لأراء عينة من متعاملي الهاتف النقال موبيليس بمدينة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
elsaaid-zaghdi.pdf1,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.