Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18843
Title: أثر الاتصال التلفزيوني لشركات الهاتف النقال على تحسين الصورة الذهنية للمؤسسة - دراسة حالة مؤسسة اوريدو (مدينة ورقلة)-
Authors: صياغ أحمد, رمزي
عبيدي, سعد مصطفى
Keywords: اتصال تلفزيوني
اعلان تلفزيوني
marketing communications
Ooredoo company
Issue Date: 2-Jun-2018
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى تحديد مدى اثر الاتصالات التسويقية (الإعلان التلفزيوني) على تحسين الصورة الذهنية لشركة اوريدو للهاتف النقال ، وتمثلت دراستنا الميدانية في عينة من زبائن الشركة في مدينة ورقلة، وقمنا باختيار عينة متكونة من 204 مفردة تم توزيع الاستبيان عليهم، و اعتمدنا على البرنامج الإحصائي spss في تفريغ البيانات وتحليلها، ومنه تم التوصل إلى أن هناك تأثير معنوي للاتصالات التسويقية (الإعلان التلفزيوني) على الصورة الذهنية لشركة اوريدو هناك علاقة بين إعلان التلفزيوني والصورة الذهنية لشركة اوريدو من وجهة نظر عينة الدراسة
The objective of this study was to determine the impact of marketing communications,( television communication, television advertising), on the improvement of the mental image of Ooredoo Mobile Company. Our field study was conducted in a sample of the company's customers in Ouargla city. We chose a sample of 204 individuals, (Spss) in the data dump and analysis, and it was found that there is a significant impact of marketing communications (television advertising) on the image of the company Ooredoo . There is a relationship between television advertising and mental image of Ooredoo from the point of view of the study sample .
Description: تسويق الخدمات
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18843
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abidi- saad moustafa.pdf1,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.