Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorكاهي, فطيمة-
dc.contributor.authorبوبكر, مسعود-
dc.date.accessioned2018-09-13T10:22:46Z-
dc.date.available2018-09-13T10:22:46Z-
dc.date.issued2018-05-23-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/18845-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أبعاد جودة خدمات النقل الحضري ومدى تأثيرها على رضا الزبائن، وكذلك تحديد أي من أبعاد الجودة أكثر فعالية في التأثير على رضا الزبائن، وقد تمت الدراسة في ولاية ورقلة باستخدام عينة عشوائية مكونة من 145 مستخدما لخدمة الترامواي بولاية ورقلة، ولتحقيق أهداف الدراسة تم استخدام المنهج الوصفي لتحليل البيانات المجمعة بواسطة الاستبيان واختبار الفرضيات وذلك بالاستعانة بالرنامج الاحصائي SPSS إصدار25. وتوصلت الدراسة إلى أن مؤسسة ترامواي ورقلة تتبنى أغلب أبعاد جودة خدمة النقل الحضري بنسب متفاوتة, وأن هناك مستوى متوسط لرضا الزبائن عن جودة الخدمة المقدمة لهمen_US
dc.description.abstractThis study aims to identify the dimensions of the public transportation's quality and how much it affects the customer's satisfaction, it alos aims to identify which of these dimensions is more affective to their appeal. This study was conducted at state of Ouargla using a random sample containing more than 145 users for the Tramway in this state, to achieve the goals of this study a descriptive curricula was used to analyse the collected data with a questionnaire, and testing theories using the stastical programme SPSS (version 25). The study showed that the Tramway Company of Ouargla adopts most dimensions of quality conserning the public transportations but in different percentages, and there is an average level for the customer's satisfaction about the service give to them.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectترامواي ورقلةen_US
dc.subjectجودة خدمة النقل الحضريen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectTramway Ouarglaen_US
dc.subjectQuality Publi transportation serviceen_US
dc.subjectthe effects on natureen_US
dc.titleجودة خدمات النقل الحضري وأثرها على رضا الزبائن دراسة ميدانية لعينة من مستخدمي ترامواي – ورقلة-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boubaker-masoud.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.