Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19986
Title: دور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تعزيز الميزة التنافسية للبنوك بورقلة AGBو BADRدراسة حالة مقارنة بين وكالتي إلى غاية أفريل 2018 2018 للفترة من مارس
Authors: مخلفي, امينة
طالبي, مريم
Keywords: الميزة التنافسية
الخدمات المصرفية الإلكترونية
competitive advantage,
electronic banking services
Issue Date: 21-May-2018
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى توضيح دور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تعزيز الميزة التنافسية للبنوك، ومن أجل تحقيق ذلك حاولنا معالجة الإشكالية التالية":ما مدى الدور الذي تلعبه الخدمات المصرفية الإلكترونية في تعزيز الميزة التنافسية للبنوك؟"، وللإجابة على هذه الإشكالية قمنا بدراسة نظرية وتطبيقية للموضوع باستخدام بعض الأدوات المستعملة في البحث المتمثلة في توزيع استبيان على عينة من عملاء بنك الفلاحة والتنمية الريفية (BADR) وبنك الخليج الجزائري (AGB)، وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها وجود علاقة إيجابية بين الخدمات المصرفية الإلكترونية والميزة التنافسية، أي أن إدخال الخدمات المصرفية الإلكترونية يسهل المعاملات في البنكين من خلال الخدمات المصرفية المباشرة للعملاء عن طريق القنوات الإلكترونية المختلفة التي تمنح العميل قمة المرونة والسهولة لإتمام معاملاته المصرفية بأمان وراحة على مدار الساعة والتي تحكم بين البنوك في مستوى تقديمها لهذا النوع من الخدمات, الأمر الذي يكسبها ميزة تنافسية.
This study aims at clarifying the role of electronic banking services in enhancing the competitive advantage of banks, In order to achieve this we tried to address the following problem: " what extent the role which plays electronic banking services in enhancing the competitive advantage of banks?" To answer this problem we have studied the theory and practice of the subject using Some of the tools used in the research were the distribution of a questionnaire on a sample of (BADR) and Algerian Gulf Bank (AGB) customers. The study reached a number of results, the most important of which is a positive relationship between electronic banking services and excellence The introduction of e-banking services facilitates transactions in both banks through direct banking services to customers through various electronic channels that give the customer the maximum flexibility and ease to complete banking transactions safely and conveniently around the clock, which governs the banks in the level of delivery of this type of services, Which gives them a competitive edge.
Description: مالية وبنوك
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/19986
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MERIAM -TALBI.PDF2,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.