Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20343
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدلهوم, خليدة-
dc.contributor.authorخنفر, مصطفى-
dc.date.accessioned2019-02-03T08:26:54Z-
dc.date.available2019-02-03T08:26:54Z-
dc.date.issued2012-9-26-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/20343-
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى تسليط الضوء على العلامات التجارية التي تسعى المؤسسات حاليا إلى بنائها بقوة تمكنها من تمييز مونتجاتها عن المونتجات المنافسة، و التي تسهل على المستهلك الوصول إلى الإختيار الذي يناسب ذوقه دون عناء البحث المضني و الطويل هذا من جهة، ومن جهة أخرى تعرضنا إلى ولاء المستهلك و الذي يجب على المؤسسات وضعه ضمن أولوياتها ، ومن أهم الاستراتيجيات المعتمدة في تحقيق ذلك هي العلامات التجارية و السعي إلى بنائها. و ذلك من خلا التقرب من المستهلك و العمل على معرفة كل حاجياته و مشاكله و متطلباته و إعطائه القدر الكافي من الإهتمام لتحقيق رضاه وكسبه. ولعل من أهم الإسترتيجيات في الوصول إلى ذلك هي خلق علامة تجارية لجذب العملاء لذلك تطرقنا إلى العلامات التجارية و علاقتها بولاء المستهلكen_US
dc.description.abstractThis study aims to shed light on the brand that seeks economic institutions strive to build a distinctive brand competition between the tags to enable them to distinguish their products from other products, which in turn facilitates the acquisition of consumer products that meet the tastes without exposure to the trouble of painstaking research and long term. As we were also in our present to consumer loyalty, which is today among the most important points that institution must be taken into account and for this, he ranks high on the ladder of priorities, and through closer to the consumer and work to identify all problems and needs and requirements, and give it enough and the great importance to him, and this in order to achieve satisfaction and access to earn his loyalty, and perhaps the most important strategies used by organizations today is to create a brand that will attract the consumer has and for this we listed the subject of "brand and its role in achieving and consumer loyalty. "-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالعلامات التجاريةen_US
dc.subjectرضا المستهلكen_US
dc.subjectTrade marksen_US
dc.subjectconsumer satisfactionen_US
dc.title(دور العلامات التجارية في تحقيق ولاء المستهلك (دراسة مؤسسة جازي الجزائر ومؤسسة موبايلي السعوديةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khnfer- moustfa.pdf10,5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.