Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22243
Title: تعليمية اللغة العربية "طرائق التدريس للسنة الثالثة ابتدائي أنموذجا"
Authors: بن ساسي, محمود
غزول, حبيبة
Keywords: تعليمية
اللغة العربية
طرائق
السنة الثالثة
apprentissage
langue arabe
méthodes
Troisième annéeprimaire
Educational
Arabic Language
Methods
Third Year
Issue Date: 2019
Series/Report no.: 2019;fa
Abstract: تهدف الدراسة المعنونة ب:"تعليمية اللغة العربية" طرائق التدريس للسنة الثالثة ابتدائي أنموذجا. إلى إيجاد طرائق ووسائل حديثة تساعد المعلم بالتغلب على الصعوبات، وتمكنه من تدريس اللغة العربية بيسر وسهولة، مما تؤدي إلى تنمية اللغة لدى المتعلم. واقتضت طبيعة الدراسة، الاستعانة بالمنهج " الوصفي" مع أداة التحليل والملاحظة تماشيا مع طبيعة الموضوع. وتستنتج الباحثة أن إتباع الأساتذة الطريقة النصية أسهم في تنمية اللغة لدى المتعلم، وعدم استعمال الوسائل الحديثة و التكنولوجية أدى إلى شعور المتعلم بالملل. Le but de l`étude est d’enseigner la langue arabe,des méthodesd’enseignement pour la troisième année, afin de trouver des moyens modernes d’aider le professeur à surmonter les difficultés et de lui permettre d`enseigner l`arabe facilement, ce qui conduit au développement de la langue de l`apprenant La nature de l`étudenécessitaitl’utilisation de l`approche descriptive avec l`observation en adéquation avec la nature du sujet. Le chercheur conclut que les adeptes de la méthode que les adeptes de la méthode textuelle des enseignants ont contribuéefficacement de la langue chez l`apprenant et que le recours aux méthodes et technologies modernes a créé un sentiment ennuyé chez l`apprenant.The study entitled: Teaching Arabic Language Teaching Methods for the Third Year is an elementary model. To find modern ways and means to help the teacher overcome the difficulties, and enable him to teach Arabic easily and easily, which leads to the development of the language of the learner. The nature of the study necessitated the use of the descriptive approach with the analysis and observation tool in line with the nature of the subject. The researcher concludes that the teacher's follow-up stereotype contributed to the development of language in the learner, and the non-use of modern means and technology led to the learner feeling bored.
Description: وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الآداب واللغات قسم اللغة والأدب العربي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/22243
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ghewol-Habiba.pdf796,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.