Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23167
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | عزيف, هىية | - |
dc.contributor.author | قزساس, الضامر | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-09T11:15:07Z | - |
dc.date.available | 2020-02-09T11:15:07Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23167 | - |
dc.description | وسارة التعليم العالي والبحث العلمي حامعت قاصذي مزباح ورقلت داب واللغاث .. كليت قسم اللغت والآدب العزبي | en_US |
dc.description.abstract | في هذا البحث حاولنا الكشف عن تجليات النظرية المعرفية في تعليمية القواعد النحوية في المناهج التعليمية الجديدة, وفي مستوى السنة الثالثة من التعليم المتوسط على وجه التحديد, فوقفنا على بعض المفاهيم و الاستراتيجيات المعرفية المطبقة في تعليم القواعد النحوية في هذا المستوى, فتبين بأن منهاج اللغة العربية ارتكز على بعض هذه المفاهيم في حل مشكلات تعليم القواعد النحوية.La principale préoccupation de cette étude est la détection des faits de la théorie cognitive dans la didactique de la grammaire selon les nouveaux programmes et en particulier en troisième année moyenne et nous nous sommes appuyés sur certains concepts ou stratégies cognitives appliquées à l’enseignement de la grammaire à ce niveau .Alors, nous avons découvert que le programme de la langue arabe s’appuie sur certains de ces concepts afin de résoudre les problèmes d’apprentissage en grammaire . In this paper, we tried to detect manifestations of cognitive theory in teaching grammar in new curriculum, and especially in the third year of middle school, we have shed light on certain concepts or cognitive strategies applied in teaching grammar in this level and it turned out that the curriculum of Arabic language relied on some of these concepts in solving problems of teaching grammar. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 2019;fa | - |
dc.subject | النظرية المعرفية | en_US |
dc.subject | القواعد النحوية | en_US |
dc.subject | جان بياجيه | en_US |
dc.subject | التجلي | en_US |
dc.subject | la théorie cognitive | en_US |
dc.subject | Grammaire | en_US |
dc.subject | Faits | en_US |
dc.subject | Jean Piaget | en_US |
dc.subject | Cognitive Theory | en_US |
dc.subject | Grammar | en_US |
dc.subject | Jean Piaget | en_US |
dc.subject | manifestations | en_US |
dc.title | تجليات النظرية المعرفية في تعليمية القواعد النحوية لمستوى السنة الثالثة من التعليم المتوسط | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fersase-damer.pdf | 8,55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.