Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن ساسي, محمد محمود-
dc.contributor.authorتواتي, الضاوية-
dc.date.accessioned2020-02-11T10:43:43Z-
dc.date.available2020-02-11T10:43:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23228-
dc.descriptionالجمهورية الجزائرية الديمقراطية الشعبية وزارة التعليم العالي والبحث العلمي جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية الآداب و اللغات قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتتناول هذه الدراسة :صعوبات تعلم التعبير الشفوي في السنة الثالثة ابتدائي ، والهدف من هذه الدراسة هو البحث في إمكانية الكشف عن صعوبات تعلم التعبير الشفوي لدى تلاميذ السنة الثالثة ابتدائي ، بالاعتماد على المنهج الوصفي وهذا إلى جانب التحليل بوصفه أداة إجرائية ، واقتضت طبيعة الدراسة أن تكون على فصلين ، الفصل الأول: يتناول صعوبات تعلم التعبير الشفوي حيث تناولت فيه مجموعة من المفاهيم التي تخص كل من صعوبات التعلم والتعبير الشفوي،والفصل الثاني :يتناول دراسة وتحليل الصعوبات تناولت فيه دراسة ميدانية التي تخص موضوع الدراسة كذلك اختبار تشخيص صعوبات تعلم التعبير الشفوي من الجانب الصوتي والجانب النحوي والجانب الدلالي.this study deals with the struggles of learning oral expression, as a case of study the students of the students of primary scool third year, thus the objective of this research is to look for the ability to express the obstacles faced third year students. This study uses the discriptive analytic approach methodology as an research instrument. So, this dissertation includes two chapters ; the first, contained the obstacles of learning oral expression wich includes a group of struggle of education and oral expression , then the sec ond chapter, deals with analysing and discussing the struggles that have been applied in a primary scool which was examines the learning struggles within both the verbal and signified side.Cette étude examine les difficultés d'apprentissage de l'expression orale en troisième année d'école primaire, dont le but est d'examiner la possibilité de détecter les difficultés d'apprentissage de l'expression orale des élèves du primaire de troisième année, en s'appuyant sur l'approche descriptive et ce, avec l'analyse comme un outil procédural, et a exigé la nature L'étude devrait se faire en deux chapitres, chapitre I : Traiter des difficultés d'apprentissage de l'expression orale, où elle traite d'un ensemble de concepts qui concernent à la fois les difficultés d'apprentissage et l'expression orale, et chapitre II : Étude et analyse des difficultés dans lesquelles une étude sur le terrain sur le sujet de l'étude a été examinée ainsi qu'un test diagnostique Les difficultés d'apprendre l'expression verbale du côté vocal, du côté grammaire et du côté sémantique.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseries2019;fa-
dc.subjectصعوباتen_US
dc.subjectتعلمen_US
dc.subjectالتعبيرen_US
dc.subjectالشفويen_US
dc.subjectStrugglesen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectExpressionen_US
dc.subjectOralen_US
dc.subject Difficultésen_US
dc.subjectapprentissageen_US
dc.subjectexpressionen_US
dc.subjectverbalen_US
dc.titleصعوبات تعلم التعبير الشفوي في السنة الثالثة ابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TOUATI-Daouia.pdf684,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.