Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23357
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Malika Kouti | - |
dc.contributor.author | Nabiha Khemgani | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-19T09:31:28Z | - |
dc.date.available | 2020-02-19T09:31:28Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23357 | - |
dc.description | Domain: Letters and Foreign languages Field: English Language and Literature and Civilization | en_US |
dc.description.abstract | This study attempts to investigate the effect of content schemata in the comprehension of Management text adopting discourse analysis approach. This research was administered to 40 students of third year BA students of Management at Kasdi Merbah University of Ouargla. To approach this study, a questionnaire and a pre-test /post-test were used. The data obtained from this research tools indicated that content schemata affect the students’text comprehension, which reflected the efficiency of the training sessions. | en_US |
dc.description.abstract | Cette étude tente d’examiner l’effet des schémas de contenu sur la compréhension du texte de gestion en adoptant une approche d’analyse du discours. Cette recherche a été distribuée à 40 étudiants de troisième année en gestion de l’Université Kasdi Merbah de Ouargla. Pour aborder cette étude, un questionnaire et un pré-test / post-test ont été utilisés. Les données obtenues à partir de ces outils de recherche indiquent que les schémas de contenu affectent la compréhension du texte par les étudiants, ce qui reflète l'efficacité des sessions deformation | - |
dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة داخل اطار منهج تحليل الخطاب في التحقق من فعالية المحتوى التخطيطي في تسهيل عملية فهم النصوص .تم مشاركة هذا البحث من طرف اربعين طالب من طلاب السنة الثالثة ليسانس تسيير واقتصاد بجامعة قاصدي مرباح ورقلة. تم انجاز هذا البحث باستعمال استبيان وحصص تجريبة وما تم التوصل اليه كنتيجة هو ان المعارف القبلية لمحتوى النص تلعب دورا مهما في فهم العام للنص . وهذا ما يوكد الدور الفعال لمثل هذه الحصص | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Université Kasdi Merbah Ouargla | en_US |
dc.subject | Analyse du Discours | en_US |
dc.subject | Contexte | en_US |
dc.subject | Schéma de Contenu | en_US |
dc.subject | Expository text | en_US |
dc.subject | Analyse du discours | en_US |
dc.subject | contexte | en_US |
dc.subject | schéma de contenu | en_US |
dc.subject | texte descriptif | en_US |
dc.subject | تحليل الخطاب | en_US |
dc.subject | السياق | en_US |
dc.subject | المحتوى التخطيطي | en_US |
dc.subject | النصوص التفسيرية | en_US |
dc.title | The Effect of Content Schemata in Making Sense of Management Texts The case of Third Year BA Students of Management at Kasdi Merbah University - Ouargla | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département d'Anglais- Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KHEMGANI-Nabiha.pdf | 366,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.