Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23357
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMalika Kouti-
dc.contributor.authorNabiha Khemgani-
dc.date.accessioned2020-02-19T09:31:28Z-
dc.date.available2020-02-19T09:31:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/23357-
dc.descriptionDomain: Letters and Foreign languages Field: English Language and Literature and Civilizationen_US
dc.description.abstractThis study attempts to investigate the effect of content schemata in the comprehension of Management text adopting discourse analysis approach. This research was administered to 40 students of third year BA students of Management at Kasdi Merbah University of Ouargla. To approach this study, a questionnaire and a pre-test /post-test were used. The data obtained from this research tools indicated that content schemata affect the students’text comprehension, which reflected the efficiency of the training sessions.en_US
dc.description.abstractCette étude tente d’examiner l’effet des schémas de contenu sur la compréhension du texte de gestion en adoptant une approche d’analyse du discours. Cette recherche a été distribuée à 40 étudiants de troisième année en gestion de l’Université Kasdi Merbah de Ouargla. Pour aborder cette étude, un questionnaire et un pré-test / post-test ont été utilisés. Les données obtenues à partir de ces outils de recherche indiquent que les schémas de contenu affectent la compréhension du texte par les étudiants, ce qui reflète l'efficacité des sessions deformation-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة داخل اطار منهج تحليل الخطاب في التحقق من فعالية المحتوى التخطيطي في تسهيل عملية فهم النصوص .تم مشاركة هذا البحث من طرف اربعين طالب من طلاب السنة الثالثة ليسانس تسيير واقتصاد بجامعة قاصدي مرباح ورقلة. تم انجاز هذا البحث باستعمال استبيان وحصص تجريبة وما تم التوصل اليه كنتيجة هو ان المعارف القبلية لمحتوى النص تلعب دورا مهما في فهم العام للنص . وهذا ما يوكد الدور الفعال لمثل هذه الحصص-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectAnalyse du Discoursen_US
dc.subjectContexteen_US
dc.subjectSchéma de Contenuen_US
dc.subjectExpository texten_US
dc.subjectAnalyse du discoursen_US
dc.subjectcontexteen_US
dc.subjectschéma de contenuen_US
dc.subjecttexte descriptifen_US
dc.subjectتحليل الخطابen_US
dc.subjectالسياقen_US
dc.subjectالمحتوى التخطيطيen_US
dc.subjectالنصوص التفسيريةen_US
dc.titleThe Effect of Content Schemata in Making Sense of Management Texts The case of Third Year BA Students of Management at Kasdi Merbah University - Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KHEMGANI-Nabiha.pdf366,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.